در جریان معاملات بازار روز سه شنبه اقیمت انواع سکه و ارز روز آرامی را پشت سر گذاشت.

در حالیکه قیمت طلا در بازارهای جهانی بار دیگر به فراتر از 1200 دلار برای هر اونس صعود کرده، قیمت انواع سکه در بازار داخلی از یک ثبات نسبی برخوردار بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین پس از اینکه با ابهام در افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا قیمت این فلز گران بها در بازار های جهانی افزایش پیدا کرد برخی تحلیل گران بازار پیش بینی کردند ادامه این روند می تواند زمینه رشد قیمت سکه در بازار داخلی را فراهم کند.

اتفاقی که در جریان معاملات بازار در روز سه شنبه اتفاق نیفتاد و بر این اساس قیمت انواع سکه روز آرامی را پشت سر گذاشت به طوریکه سکه طرح جدید فقط با 500 تومان افزایش قیمت به 963 هزار و 500 تومان رسید. نیم سکه با هزار تومان کاهش قیمت با رقمی معادل  483 هزار و 500 تومان معامله شد. ربع سکه 2 هزار تومان کاهش یافت و 267 هزار تومان به فروش رسید.

در بازار ارز نیز هر دلار آمریکا با 13 تومان کاهش قیمت به 3416 تومان رسید. یورو بر خلاف دلار افزایش قیمت داشت و با رشدی  9 تومانی 42333 تومان شد.

گفتنی است در بازار جهانی طلا نیز بار دیگر قیمت این فلز گران بها روند صعودی خود را ادامه داد و به فراتر از 1200  دلار برای هر اونس رسید. این اتفاق  که به دنبال کاهش ارزش دلار به وقوع پیوست سبب شد تا قیمت طلا برای دومین جلسه متوالی افزایش پیدا کند و بالای 1200 دلار در هر اونس معامله شود.

براساس آنچه فدرال رزرو در گزارش خود منتشر کرد که به کاهش نرخ بهره بانکی برای «مدت قابل توجهی» اشاره دارد، ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی کاهش یافت. بر همین اساس  افزایش بیشتر قیمت طلا به ارزش دلار و زمان‌بندی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی بستگی دارد. 

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رهگذر GB ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 6
    سایت عالی عالیه تشکر بابت زحماتی که می کشید خدا قوت