۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
فصل شیدایی لاله ها را بشنوید

کتاب گویای «فصل شیدایی لاله ها» برگردان رمانی تاریخی و خواندنی با اجرای 6 راوی و در 340 دقیقه با قیمت 12 هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب گویای «فصل شیدایی لاله ها» محصول نوین کتاب گویا و با روایت مصطفی رحماندوست، شاهین علایی نژاد، احسان چریکی، غلامحسین مراقبی، غلام بابوته، مسعود میرزایی و آهنگسازی مهدی زارع روانه بازار نشر شد.

رمان «فصل شیدایی لیلاها» روایت هفت راوی است از حرکت حضرت حسین (ع)؛ از خروج از مکه تا عصر عاشورا، روایتی که درون­گویی­ ها و واگویه­ های راویانش، بستری می­ شود برای پیشبرد قصه. دغدغه­ های راویان برای همراهی، کنار امام بودن یا در مقابل، چگونه یاری کردن و چرا یاری نکردن، محمل بازبیان اتفاقی است که اصلش را بسیار شنیده­ایم و اما ظرائف و لطائفی جا مانده که کمتر می­دانیمش... از این هفت نفر و بسیارهایی شبیه ایشان... و نگاه از پنجره روانشناختی و درون­کاوی این هفت نفر، شاید پاسخی باشد - اگرچه نه کامل و اگرچه کودکانه - برای سئوال همیشه تاریخ که؛ چه شد که چنین شد؟ و چرا؟

رمان، هم فرمی متفاوت دارد و هم زبانی آهنگین و شاعرانه. هفت راوی، عهده ­دار روای هستند و هفتمین­ شان، نویسنده است در مقام دانای کل، و رمان با رفت و برگشتی مدام میان زاویه دید اول شخص­ها و راوی دانای کل، مضمون می­ پردازد و پیش می­ رود...

به اعتقاد ناشر چند ویژگی کتاب گویای «فصل شیدایی لیلاها» را با سایر آثار اینچنینی متفاوت می­ کند؛ اول انتخاب صداها به عنوان راویان؛ تلاش و دقتی وسواس ­آمیز شده که صداها مابه­ ازای جدی و کاملی باشند برای شخصیت­های اثر. هم از جنبه فیزیک راویان که سن و سال و موقعیت اجتماعی را شامل می­شود و هم از جنبه شخصیت و هویت آدم­ها که صدا نزدیک باشد به درونیات و جهان­بینی شخصیت­ها، گویی هرصدا تشخص تمامی است از صفات رفتاری و اخلاقی راویان.

دوم تعدد راوی؛ که خوانش مشکل کتاب را برای مخاطب حل می­ کند و تعداد راویان با وجود تعدد صدا، به راحتی شناخته می­ شوند و همراهی مخاطب با مضمون سریع­تر و سه ل­تر اتفاق می­ افتد.

سوم موسیقی اثر؛ که هم موسیقی ترکیبی و تکراری نیست و هم همه قواعد معنایی این گونه را رعایت کرده و عمیقا قابل اعتناست و هم به این جهت که همراهی شگرفی دارد با هویت دراماتیک شخصیت­ ها. انتخاب و تخصیص ملودی­های خاص برای هر راوی، علاوه بر این که نشان شخصیت او و تبیین­ کننده حالات اوست. چهارم نواها و افکت­ ها؛ که علاوه بر پایبندی جدی به پارامترهای اصلی کتاب گویا و دور نشدن از ذات این مدیوم، سعی شده در حدود و اندازه همین مدیوم، نوآوری و خلاقیتی هرچه بیشتر برای جذاب­تر شدن و شنیدنی­­ تر شدن اثر به کار بسته شود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =