منتظر قصه‌های شیرین ایرانی باشید/ جاده جنگ به ایستگاه هشتم رسید

همزمان با آماده سازی مجموعه 20 جلدی قصه‌های شیرین ایرانی، سوره مهر خبر داد که جلد هشتم و نهم رمان «جاده جنگ» نوشته منصور انوری تا پایان سال منتشر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، به زودی کتاب های هشتم و نهم رمان «جاده جنگ» روانه بازار کتاب می شود. تاکنون هفت جلد از این مجموعه 14 جلدی منتشر شده و جلد دهم آن نیز در دست نگارش است. «جاده جنگ» نوشته منصور انوری تاکنون با استقبال از سوی خوانندگان مواجه شده و توانسته جوایز زیادی را نیز به دست بیاورد. این کتاب در دوره چهاردهم جایزه «کتاب فصل» و هشمتین دوره جایزه «قلم زرین» موفقیت کسب کرده و در چهارمین دوره جایزه جلال آل احمد نیز کتاب برگزیده بوده است.

داستان این اثر، از روز سوم شهریور 1320 و ماجرای هجوم روس‌ها از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال ایران توسط متفقین آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به پایان می‌‌رسد. در جلدهای میانی این مجموعه نیز واقعه 15 خرداد 1342، فعالیت‌ مبارزاتی گروه‌های اسلامی، تظاهرات مردمی، پیروزی انقلاب اسلامی و خرابکاری های گروهک های ضدانقلاب در کردستان به تصویر ‌کشیده می شود.

منصور انوری نویسنده رمان «جاده جنگ» که حدود ده سال از وقت خود را صرف تحقیق این مجموعه 14 جلدی کرده، در نگارش این اثر از منابعی همچون خاطرات شفاهی مردم مناطق مورد پرداخت در داستان، ‌اسناد موجود در آرشیو آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و گفت و گو با سید رضا شریفی، استفاده کرده است.

همچنین این ناشر  مجموعه ۲۰ جلدی «قصه‌های شیرین ایرانی» را به زودی تکمیل و روانه بازار نشر می‌کند. مجموعه «قصه های شیرین ایرانی» که تاکنون چندین جلد آن منتشر شده و مورد استقبال خانواده ها و کودکان قرار گرفته است، داستان های جدیدی را شامل خواهد شد.

«سیاست نامه»، «لطایف الطوایف»، «شاهنامه»، «گرشاسب نامه»، «سندباد نامه»، «تاریخ بیهقی»، «جامع التمثیل»، «بهارستان جامی»، «دیوان پروین اعتصامی» و «طوطی نامه» از جمله کتاب هایی هستند که مراحل چاپ و انتشار را در انتشارات سوره مهر طی می کنند.

حسین فتاحی، زهرا حیدری، زهرا سادات موسوی، احمد عربلو، مژگان شیخی، محمد جهان تیغ، سعید بیابانکی، سپیده خلیلی و محمود برآبادی و جعفر ابراهیمی از نویسندگانی هستند که نگارش این مجموعه را بر عهده دارند.

مجموعه «قصه های شیرین ایرانی» که برای گروه سنی «ب» و «ج» مناسب شناخته می شود، با زبانی روان و جذاب و طراحی جلد و صفحه آرایی چشمگیر تدارک دیده شده تا از این طریق بتوان کودکان را با بخش هایی از گنجینه غنی ادبیات کلاسیک کشورمان آشنا کرد.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =