آخرین هفته از دور اول گروهی لیگ قهرمانان اروپا به اتمام رسید و نتایج جالبی در آن به دست آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ 8 بازی چهارشنبه شب نیز به اتمام رسید تا با این اتفاق، دور اول گروهی لیگ قهرمانان اروپا نیز تمام شود. 

در گروه F آژاکس به مصاف آپوئل نیکوزیا رفت که موفق شد با یک برد جذاب و بزرگ از سد حریفش عبور کند. آژاکسی ها که حذف شده این گروه بودند با حساب 4 بر صفر مقابل حریف خود به برتری رسیدند.
دیگر دیدار این گروه بین دو تی بارسلونا و پاریسن ژرمن فرانسه بود. یک بازی دیدنی و زیبا. پاریسی ها اولین گل خود را توسط زلاتان ابراهیمویچ وارد دروازه میزبان کردند اما لیونل مسی به سرعت بازی را با گل خود به تساوی کشید. سپس نوبت به نیمار رسید تا دومین گل را درون دروازه تیم فرانسوی جای دهد. در نیمه دوم نیز لوئیز سوارز برای بارسا گلزنی کرد تا فاصله به دو گل برسد و بارسلونا صدرنشین گروه شود.

در گروه E بایرن مونیخ در یک دیدار قدرتمندانه با حساب 2 بر صفر و با گل های توماس مولر از روی نقطه پنالتی و سباستین رود از سد زسکامسکو عبور کرد. بازی حساس آ.س رم و منچستر سیتی نیز به سود فیروزه ای پوشان شهر منچستر تمام شد. این دیدار که در ورزشگاه خانگی رم ایتالیا برگزار می شد با حملات میزبان استارت خورد ولی بعد از 15 دقیقه، کار دو تیم به تعادل رسید. در نیمه دوم سمیر نصری و زابالتا دو گل برای منچستر سیتی به ثمر رساندند تا تیم شان را به مرحله بعدی ببرند.

از گروه G چلسی در خانه خود موفق شد اسپورتینگ لیسبون را شکست دهد. شاگردان مورینیو در 15 دقیقه ابتدایی دو گل به ثمر رساندند تا کار تمام شود. در نیمه دوم تیم پرتغالی یکی از گل ها را توسط جاناتان سیلوا تلافی کرد اما جان اوبی میکل گل سوم چلسی را به ثمر رساند تا فاصله میزبان و مهمان حفظ شود و تیمش را به دور بعدی ببرد.
از همین گروه، ماریبور در خانه خود با حساب یک بر صفر به شالکه باخت. شالکه تیم دومی بود که از این گروه صعود کرد.

و در نهایت آخرین گروه، بازی های گروه H بود که پورتو در خانه به مصاف شاختار دونتسک رفت. میزبان تا آخرین دقایق با حساب یک بر صفر از حریفش عقب افتاده بود اما توانست بازی را به تساوی بکشد و در نهایت با 14 امتیاز به عنوان تیم اول از این گروه صعود کند. شاختار نیز تیم دوم این گروه بود تا بیلبائو با وجود برتری 2 بر صفر مقابل باته بوریسوف از صعود باز بماند.

با این حساب تیم های آتلتیکو بیلبائو، آژاکس، آ.س رم و اسپورتینگ لیسبون به لیگ اروپا راهی شدند. 

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =