رییس شورای سیاست‌گذاری همایش ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد گفت: مقوله فساد امروزه دغدغه جدی همه مدیران، شهروندان و نخبگان است

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی  در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، گفت: فساد امروزه دغدغه اصلی همه مدیران، شهروندان و نخبگان است و متأسفانه فراز و فرودها و تنگناهای موجود در این زمینه باعث شده ما به اهدافمان نرسیم البتهمردم از دولتمردان انتظار اقدام عملی و موثر را دارند.

وزیر دادگستری در ادامه گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند خشکانیدن ریشه فساد مالی و اقتصادی و عمل گره‌گشا در این زمینه مستلزم اقدام همه‌جانبه به وسیله قوای سه‌گانه به‌ویژه قوای مجریه و قضاییه است.

پورمحمدی همچنین گفت: قوه مجریه با نظارت می‌تواند از بروز و رشد فساد مالی پیشگیری کند و قوه قضائیه با استفاده از کارشناسان و قضات قاطع می‌تواند مجرم و عناصر آلوده را از سر راه تعالی کشور بردارد. دولت یازدهم به صورت برنامه ریزی شده، هدفمند و منظم و با تاکیدات رئیس جمهور و مدیریت مستقیم آقای جهانگیری معاون اول توانسته مقوله مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری را در برنامه‌های دولت قرار دهد.

پورمحمدی همچنین گفت: در طول 16 ماه گذشته شاهد جلسات، بررسی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات ارزنده در زمینه مبارزه با فساد بوده‌ایم.

وزیر دادگستری با اشاره به همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، گفت: این همایش پس از 16 ماه از تشکیل دولت یازدهم برگزار شد و یک پیام روشن عملی دارد که شعار این همایش "حرکت ملی به سوی کشور بدون فساد" است. ما در این همایش تصمیم داریم تا اقدامات انجام شده در این زمینه را به مردم گزارش دهیم.مادر این همایش می‌خواهیم سه مطلب مهم را به جامعه منتقل کنیم. مطلب اول اینکه می‌خواهیم تردید و ابهام را در افکار کاهش دهیم و تلاش کنیم آن را به اعتماد عمومی تبدیل کنیم و دیگر این که از فعالان و کارآفرینان حمایت کنیم تا مطمئن باشند که دولت از فعالیت‌های مثبت آنها حمایت می‌کند و مطلب سوم این‌که به متخلفان و قانون‌شکنان هشدار برخورد جدی دهیم.

پورمحمدی گفت : برای انتقال این سه پیام مهم، سه اقدام اساسی مطرح است. نخست اقدام کوتاه مدت یعنی ارائه فعالیت‌های انجام شده، دیگری اقدام میان مدت یعنی درگیر کردن همه فعالان و اقدام سوم ایجاد فرهنگ عمومی مناسب و بازدارنده.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    یه چی میگی خندم میگیره