مهر نوشت:

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه موضوع حصر در حوزه خارج از دولت جایگاه تصمیم گیری دارد گفت: دولت بنا دارد در حوزه خودش متمرکز شود.

مصطفی پورمحمدی در حاشیه نشست خبری همایش مبارزه با فساد اداری، در جمع خبرنگاران گفت: اگر اسیدپاشی موجب ترس عمومی شود مشمول فساد فی الارض است. همچنین این موضوع ابهامات قانونی دارد و ما در وزارت دادگستری پیشنهادهایی تهیه کرده ایم تا جرم اسیدپاشی مشخص شود.

او گفت: ماده واحده جرم اسیدپاشی را به رئیس قوه قضاییه داده ایم تا ایشان نظرشان را بیان کند. همچنین همزمان این موضوع در دولت مطرح شد تا به نقطه مشترکی برسیم و این موضوع جهت تصویب به مجلس برود.

وزیر دادگستری بابیان اینکه ماده واحده قانون مجازات اسلامی جوابگوی موضوع اسیدپاشی نیست، گفت: ما می خواهیم این موضوع شفاف سازی شود و از تفسیرهای مختلف نیز جلوگیری کنیم.

او ادامه داد: در رابطه با جرم اسیدپاشی در حال حاضر قوانینی را داریم و اگر این موضوع موجب ترس عمومی شود مشمول افساد فی الارض خواهد شد.

پورمحمدی در رابطه با سئوال خبرنگاری مبنی بر برنامه دولت در موضوع حصر گفت: این مسئله در حوزه خارج از دولت جایگاه تصمیم گیری دارد و دولت بنا دارد در حوزه های خود متمرکز شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =