تسنیم نوشت:

 معاون حج و زیارت سازمان حج و زیارت به تشریح گوشه‌ای از خدمات سازمان حج وزیارت به زائران اربعین پرداخت.

ناصر خدرنژاد در این گفت‌وگو ، با بیان اینکه خدمات زیادی در زمینه خدمات به زائران اربعین شده است و امسال نسبت به سال گذشته چندین برابر بیشتر کار شده است،‌ اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفان و راهیان نور به کمک آمده‌اند و اقدامات خاصی را انجام داده‌اند که قابل تحسین است.
وی با بیان اینکه اقدامات ‌صورت‌گرفته در هر مرز، بسیار زیاد بوده است تصریح کرد: دنبال این بودیم بخشی را در زمینه اسکان موقت ایجاد کنیم که ایجاد کردیم، همچنین بحث اتوبوس‌هایی که در اختیار این زائران باشد که زائران را به طور مرتب و منظم به نقطه صفر مرزی برسانند تا هجمه و شلوغی سال‌های گذشته را به حداقل برسانیم از دیگر این اقدامات است.

خدرنژاد با بیان اینکه تردد و کنترل ویزا در طرف مرز ما 24 ساعته است و ولی در عراق 24 ساعته نیست ادامه داد: در صدور گذرنامه، نیروی انتظامی تسهیلاتی را فراهم کرده که در محل اقامتگاه‌ها مهر خروج از کشور را بزنند و ایستایی در مرز به حداقل برسد. از طرفی سال گذشته مبالغی بابت بیمه و عوارض در مرز پرداخت می‌شد که امسال همه زائران اربعین بر اساس قرارداد سازمان حج و زیارت تحت پوشش بیمه هستند.
معاون حج و زیارت سازمان حج و زیارت یادآور شد: چادرهای هلال احمر در 3 مرز ایران قرار دارند و میزان داروی رایگان کافی نیز در اختیار آن‌ها قرار دارد. همچنین از شهرداری تهران نیز تشکر می‌کنیم که 150 اتوبوس به سازمان ارائه داد تا زائران را از مرز تا نجف ببرند و البته درخواست کردیم که تعداد آن‌ها را افزایش دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: 150 اتوبوس دیگر نیز از قرارگاه کربلا درخواست کردیم همچنین در مسیر نجف تا کربلا به فاصله هر 5 کیلومتر یک دستگاه آمبولانس و یک قرارگاه امدادی قرار دارد و امسال 8 موکب به صورت رسمی در این مسیر راه‌اندازی شده است.
خدرنژاد گفت: هلال احمر ایران سه بالگرد برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین آماده کرده است که اگر مجوز بدهند آن‌ها را وارد عراق می‌کنیم. سال گذشته دو نفر در منطقه کوه از جاده اصلی خارج شدند و بر روی مین رفتند که پای یکی از این زائران قطع شد.
وی اضافه کرد: سال گذشته یکی از مشکلات جدی ما موضوع سرویس بهداشتی و تأمین آب بود که امسال در مرز چزابه 100 چشمه بهداشتی احداث شد و در عراق نیز 20 سرویس بهداشتی تأمین شده است.

خدرنژاد با بیان این‌که توصیه می‌شود زائران امکانات اولیه مانند پتو و داروهای خاص خود را همراه داشته باشند، گفت: در مسیر نجف تا کربلا مشکلی برای اقامت و تأمین مواد غذایی وجود ندارد.
معاون حج و زیارت سازمان حج و زیارت در خصوص کوچک‌بودن کریدورهای خروجی مرز ایران و عراق گفت: برای رفع این مشکل تاریخ خروج از مرز را تغییر دادیم همچنین دولت عراق متعهد شد 60 گیت ویزا در ورودی و خروجی خود قرار دهد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =