چند خبر از پیاده روی اربعین حسینی / حضور طلاب غیرایرانی در اجتماع بزرگ پیاده روی امسال

طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی العالمیه از مرزهای ایرانی با پای پیاده و با عنوان موکب الامام رضا(ع) راهی سرزمین عتبات عالیات خواهند شد و در اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، همزمان با آغاز حركت عظيم پياده روي اربعين حسيني و حضور مسلمانان سراسر جهان در اين اجتماع بزرگ، به زودي طلاب غير ايراني از مشهد مقدس كه شامل ۱۲ كشور جهان هستند راهي عتبات عاليات مي‌شوند.

كاروان موكب الامام رضا(ع) در قالب ۶ اتوبوس از مشهد مقدس به سوي مرزهاي عراق حركت خواهد كرد، افزون بر اين گروه ۴ اتوبوس ديگر از طلاب غير ايراني از شهرهاي قم و اصفهان نيز به این کاروان اضافه خواهند شد كه در مجموع تعداد اتوبوس‌ها به ۱۰ عدد خواهد رسيد.

در اين پياده روي بزرگ طلاب غيرايراني از كشورهاي هند، تاجيكاست، پاكستان، آذربايجان، افغانستان، قزاقستان، روسيه، چين، نيجيريه و عراق حضور دارند. شعار پياده روي اربعين حسيني نیز توسط ستاد فرهنگي اربعين حسيني از جمله حضرت زينب (س) كه مي‌فرمايند «فواللَّه لا تَمحوا ذكرَنا؛ به خدا سوگند كه هرگز نخواهند توانست نام ما را محو كنند» انتخاب شده است.

آغاز پياده روي اربعين از شهر نجف

در آستانه اربعين حسيني زائران اباعبدالله عليه السلام پياده روي به سوي شهر كربلاي معلي از شهر نجف آغاز شده است. 
با توجه به فاصله ۱۲ روزه تا اربعين حسيني، اين عده را عموما زنان و سالمندان تشكيل مي‌دهند.

نكته جالب توجه در پياده روي زودهنگام از نجف اين است كه برخي از اين زائران حسيني پس از طي چند كيلومتر از مسير نجف به كربلا، به منازل خود باز مي‌گردند و روز بعد با حضور در همان منطقه به ادامه پياده روي مي‌پردازند.

عموم زائران معمولا از نجف تا كربلا را پياده طي مي‌كنند اما برخي از هيئات مسير بغداد تا كربلا را طي مي‌كنند. اين در حالي است كه تمامي ورودي‌هاي شهر كربلا ميزبان زائرين اربعين حسيني است. فاصلهٔ خروجي شهر نجف تا ابتداي شهر كربلا حدود ۸۰ كيلومتر است.

حضور ۱۸ هزار نيروي مردمي در تامين امنيت اربعين

به گفته خالد الشجمعی، رییس کمیته مجلس محلی نجف ۱۸ هزار تن از نيروهاي داوطلب مردمي به طرح ويژه امنيتي اربعين حسيني امسال ملحق مي‌شوند. اين نيروها در نقاط مختلفي كه زائران حسيني در آن تردد دارند از جمله جاده‌هاي نجف - كربلا، بغداد - كربلا و حله- كربلا مستقر مي‌شوند.

براساس پيش ببيني ها- براي مراسم اربعين امسال حدود ۲۰ ميليون زائر وارد كربلا خواهند شد. 

رايزني معاون وزير خارجه براي لغو رواديد ايران و عراق

حسن قشقاوي معاون كنسولي، مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه، با الطريحي استاندار كربلا ديدار و در خصوص حضور زائران ايراني در اربعين حسيني گفت‌وگو و تبادل نظر كردند. 
در اين ديدار كه سركنسول جمهوري اسلامي ايران و رييس مجلس محلي استان كربلا نيز حضور داشتند، در زمينه مسائل كنسولي زوار ايراني در عتبات، موضوع لغو رواديد بين طرفين و همكاري جهت برگزاري مراسم اربعين بحث و گفت‌وگو شد.

قشقاوي در ابتداي اين ديدار ضمن ارائه گزارشي در خصوص ديدارهايش با مقامات عراقي اظهار داشت: در ديدار با مسؤولان عراقي در خصوص لغو رواديد پيشنهاداتي مطرح گرديد و اعلام شد طرف ايراني آمادگي دارد لغو رواديد بين طرفين برقرار گردد. پيش بيني مي‌شود در اين ايام ۷۵۰ هزار زائر ايراني وارد كربلا شوند كه اميدواريم استانداري كربلا و رييس شوراي استان كربلا مساعدت لازم را انجام دهند.

در اين ديدار الطريحي استاندار كربلا گفت: گروه مشتركي را با مسؤولان ايراني براي ارائه خدمات و بهبود فضا در اربعين و تجهيز امكانات لازم، تشكيل داده ايم. در سفر تهران با دكتر قاليباف شهردار تهران توافقات بسيار خوبي براي همكاري داشتيم و هم اينك هياتي از شهرداري تهران به سرپرستي آقاي عبدالهي معاون شهردار در كربلا مشغول تهيه امكانات براي زوار ايراني در اربعين هستند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    16 3
    التماس دعا .مواظب سلامتی شون باشید.