شفاآنلاین نوشت:

رئیس کنگره تغذیه، سلامتی را پیش‌نیاز توسعه هر کشور دانست و گفت: بیش‌خوری، کم خوری و سوء تغذیه در کنار کمبود ریزمغذی‌ها موجب به خطرافتادن سلامتی افراد می‌شود.

دکتر علی اصغر پیوندی در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره تغذیه درگفتگو با شفاآنلاين، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: سفیدپوشان جامعه ۲۵ درصد در سلامت افراد نقش دارند و ۷۵ درصد آن به دیگر بخش‌ها و نهادها وبه خصوص مردم مربوط می‌شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، هدف اصلی برگزاری این کنگره را اطلاع‌رسانی و به روزرسانی دانش شرکت‌کنندگان دانست و خاطرنشان کرد: علوم پزشکی به سرعت رشد می‌کند و در صورت عدم به روزرسانی از صحنه خارج خواهیم شد.

پیوندی ادامه داد: قسمت عمده ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر ریشه در تغذیه دارد و اکثر مردم ایران دچار سوء تغذیه‌اند، بسیای از آن‌ها با ریز مغذی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند بنابراین نیاز به تهییه یک سند راهبردی وجود دارد.

گفتنی است در این کنگره از هرم غذایی ایران نيز پرده برداری شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    18 1
    ما اکثر خانوادمون خیلی وقته که شیر نخوردیم
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    26 0
    اکثر مردم ایرا ن که سوء تغذیه دارند مهم نیستند. مهم آقازاده ها هستند که باید به راحتی در خارج از کشور خوش بگذرانند و در داخل هم با ماشینهای میلیاردی در خیابانها ویراژ بدن. بعد از انقلاب تعدادی از مستضعفین به مستکبر تبدیل شدند و دیگه اعتنایی به بقیه ندارند.