اولین تجربه بازی در دریا، برای نیما خوشبخت لقب بهترین پنالتی‌زن آسیا را داشت.

مهری رنجبر:بعد از اينكه تيم‌ملي واترپلو براي سومين بار بازي‌هاي آسيايي را از دست داد، مسئولان كميته بهترين كار را اعزام تيم واترپلوي ساحلي به بازي‌هاي آسيايي دانستند؛ تصميمي كه نيما خوشبخت آن را دلجويي مسئولان مي‌داند و بس: «وقتي مسئولان واترپلو را از كاروان بازي‌هاي آسيايي حذف كردند، براي دلجويي تيم را به بازي‌هاي ساحلي اعزام كردند. بازي‌هايي كه براي اولين بار آن را تجربه كرديم.» بهترين پنالتي‌زن بازي‌هاي ساحلي معتقد است تيم‌ملي ايران همان تيم قزاقستان در بازي‌هاي ساحلي را برده: «تيم قزاقستان با تركيب تيمش در بازي‌هاي ساحلي اينچئون و دوحه به پوكت آمده بود. اصلاً هم درست نيست كه مي‌گويند تيم پيشكسوتان قزاقستان بود. بازيكنان قزاقستان اصلاً مسن نبودند. دو بازيكن آن از تيمش كه در اينچئون قهرمان شده بود و چهار بازيكن هم بازيكنان قزاق در بازي‌هاي آسيايي دوحه. دو نفر آنها 27 ساله بودند و دو نفر هم 22 ساله. دروازه‌بان‌شان هم مثل دروازه‌بان ما 32 ساله بود. نمي‌دانم چرا بعضي‌ها مي‌خواهند برد ما از قزاقستان را به بهانه الكي كمرنگ كنند.»

 او نايب‌قهرماني ايران در بازي‌هاي ساحلي آسيا را بدشانسي مي‌داند: «ما تمرين خاصي براي بازي‌هاي ساحلي نكرده بوديم. تنها با همان آمادگي كه از تمرين 7،6 ماهه براي بازي‌هاي آسيايي به‌ دست ‌آورديم، راهي شديم چرا كه بعد از حذف تيم از كاروان، جمع كردن بچه‌ها خيلي سخت بود. ملي‌پوشان ديگر اعتماد نمي‌كردند اما با توانايي فدراسيون بچه‌ها متحد شدند و با كمي تمرين در دريا آماده شدند. نايب‌قهرماني تيم هم فقط بدشانسي بود. ما اگر با كويت به جاي باخت مساوي هم مي‌كرديم، قهرمان مي‌شديم اما اين بار بدشانسي آورديم و باختيم.» به گفته بهترين بازيكن ليگ، واترپلو با اين نايب‌قهرماني جان تازه‌اي گرفت: «با اين مقام خون تازه‌اي به واترپلو تزريق شد. دوباره انگيزه به بچه‌ها برگشته و ليگ هم پرانرژي‌تر برگزار مي‌شود. هيچ‌كس فكرش را هم نمي‌كرد كه ايران نايب‌قهرمان شود چرا كه تيم‌ملي رها شده بود. تمرين نمي‌كرد اما ما نشان داديم واترپلو هنوز زنده است.»

ملي‌پوش واترپلو اما معتقد است اين نايب‌قهرماني خلأ بازي‌هاي آسيايي را پر نمي‌كند: «با اينكه ما به مسئولان ورزش نشان داديم كه اشتباه كردند و واترپلو حقش بازي‌هاي آسيايي بود اما نايب‌قهرماني ساحلي آسيا هيچ‌وقت خلأ بازي‌هاي آسيايي را برايمان پر نمي‌كند چرا كه جايگاه خودش را دارد هم از نظر اسمي، ارزش جايگاه و هم پاداش. بچه‌هاي ما مي‌خواستند با رفتن روي سكوي بازي‌هاي آسيايي هم از سربازي معاف شوند و هم جايگاه واترپلو را بالا بكشند و حتي نظر مردم را جلب كنند. در پوكت هم تنها به خاطر اينكه صداي‌مان را بشنوند، نايب‌قهرمان شديم. ما براي اينچئون تا حد مرگ تمرين كرديم اما ضربه سختي خورديم.» به نظر نيما تيم بهترين بوده كه خودش هم بهترين پنالتي‌زن بازي‌ها شده است.

 

 

 

 

251 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =