در حاشیه جام جهانی 2014 تعدادی از چهره های فوتبال جهان به تعریف و تمجید از کارلوس کروش سرمربی تیم ملی کشورمان پرداختند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ برنامه ورزش از نگاه 2 که جمعه شب و با اجرای علی جوادی سردبیر روزنامه خبرورزشی و از خبرنگاران رسانه و مجریان قدیمی صدا و سیما روی آنتن رفت، یک بخش بسیار جالب در دل خود داشت. 

در این بخش مورد اشاره، چند چهره بسیار مهم فوتبال جهان مقابل دوربین برنامه ورزش از نگاه 2 (در زمان برگزاری جام جهانی و در استودیوی این برنامه که در برزیل مستقر بود) نشستند و پاسخگوی سوالات میثم زمان آبادی گزارشگر وقت ورزش از نگاه 2 شدند.

ویری: نمی توانیم کروش را مربی معمولی بدانیم


ویری

 

 

**کریستین ویری مهاجم اسبق تیم ملی ایتالیا و باشگاه اینترمیلان گفت: کروش در منچستر یونایتد و تحت نظر سرالکس فرگوسن کار کرده، همچنین در رئال مادرید نیز شرایط بسیار خوبی داشت. کروش در بازگشت به منچستر یونایتد هم موفق بود و نمی توانیم او را یک مربی معمولی بدانیم.
ویری اضافه کرد: من از تیم ملی ایران بازی های محکمی دیدم. یک تیم کامل داشت برای کسب موفقیت می جنگید اما نمی دانم چرا برخی دوست دارند مدام دست به تغییر مربی بزنند. چرا باید همیشه از صفر شروع کرد؟
او گفت: کار کردن در جام ملت های آسیا خیلی سخت تر از جام جهانی است. نگاه مردم متفاوت است. من فکر می کنم ماندن کروش در ایران همراه با ادامه کار ایران به عنوان یک تیم قدرتمند خواهد بود. شما باید با حفظ کروش به آینده فکر کنید.

لوتار ماتیوس: کروش بهترین تیم آسیا را ساخت

**اما لوتار ماتیوس اسطوره فوتبال آلمان وقتی با سوالی در مورد کروش مواجه شد، گفت: او باید در ایران بماند چون کارهای نیمه کاره ای دارد و باید این کارها را به سرانجام برساند.
ماتیوس اضافه کرد: ایران با کروش موفق شد عنوان بهترین تیم آسیا را از آن خود کرده و با همین عنوان راهی جام جهانی شد. این مربی با توجه به تجربه و انگیزه هایی که دارد می تواند در مدت زمانی طولانی باز هم بیشتر از قبل به ایران کمک کند.

بالاک: ایران با ساختار قدرتمندی بازی می کرد


**میشائیل بالاک کاپیتان سابق تیم ملی آلمان در مورد کروش نظرات جالبی داشت. او گفت: کار کردن در کنار آلکس فرگوسن باعث شده کارلوس کروش چیزهای زیادی در مورد مربی گری بداند. او حالا دیگر یک مربی احساساتی نیست و می تواند با افکاری کامل و منطقی در مورد فوتبال تصمیم بگیرد.
بالاک گفت: فوتبالی که از تیم ملی ایران با هدایت کروش دیدیم، فوتبالی با برنامه و هدفمند بود که ساختار قدرتمندی داشت. ایران با این تفکرات راهی جام جهانی شد. تیمی که کیفیت خودش را هرگز از دست نداد. حالا هم فکر می کنم جدایی کروش نمی تواننند دلایل منطقی داشته باشد. او باید در ایران بماند و به کارش ادامه دهد.

گولیت: ایران مثل یک تیم واقعی فوتبال بازی کرد

گولیت

 

**رود گولیت را همه می شناسند. ستاره و اسطوره فوتبال هلند. او نیز در مورد کارلوس کروش و شرایطی که داشت به اظهار نظر پرداخت و گفت: کروش تیمی ساخته که مثل یک تیم واقعی فوتبال بازی می کند. همه برای یک هدف مشترک می جنگیدند و این یعنی ساختار و هدف در کنار یکدیگر قرار گرفته است.
گولیت گفت: ایران در جام جهانی به جایی رسیده بود که پس از بازی مقابل نیجریه و درخشش برابر آرژانتین فکر می کردید بوسنی را به راحتی شکست خواهید داد. اتفاقا همین مساله باعث شد اعتماد به نفس و تمرکزتان را از دست بدهید و در بازی آخر با شکست به خانه برگردید. این ایراد به کروش وارد نیست چون او تیم خوبی را آماده کرده بود ولی شما تمرکزتان را در آخرین لحظات از دست دادید. با این حال فکر می کنم ادامه همکاری با کروش به نفع فوتبال ایران تمام شود.

ژورکائف: شما بیش از اندازه دفاع کردید


**یوری ژورکائف هافبک طراح و اسبق تیم ملی فرانسه دیگر چهره شاخصی بود که مقابل دوربین نشست و به صحبت پرداخت. او البته انتقاداتی نسبت به روش بازی ایران در جام جهانی داشت و گفت: جام جهانی در این دوره متعلق به تیم هایی بود که دستورات تهاجمی داشتند. تیم هایی مثل مکزیک، کاستاریکا و یا کلمبیا که دیدید چقدر خوب نتیجه گرفتند.
ژورکائف افزود: فوتبال یعنی همین، اینکه شما بروید و به دروازه حریف گل بزنید. مستقیم به سمت دروازه تیم مقابل اما ایران بیش از اندازه حالت تدافعی داشت و این به ضررتان تمام شد. یک تیم باید هم دستورات تهاجمی داشته باشد و هم تدافعی!


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشاد IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    34 16
    نظر ژورکائف از همه درست تر بود
  • befermatooo A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    33 3
    روئیت چقدر شبیه علی دایی میشه اگه موهاشو بزنه همیشه که نباید ما شبیه دیگران باشیم . یه بار هم اونا شبیه ما باشن
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    41 9
    مصاحبه احتمالی قلعه نویی بعد از انتشار این خبر : من واقعا از آقای ژورکائف تشکر میکنم که حرف دل ما رو زد. این حرف رو بنده 3 سال پیش گفته بودم که تیم ملی ما در 50 متر رو به جلو ضعیفه ولی قلم به دستان و میکروفون بدستان مزدور خائن میگفتن نه اینطوری نیس. حتما باید یه اجنبی چشم آبی بگه تا اینا به عمق حرفهای من پی ببرن...
  • اس اس A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    4 28
    چقدر جالبه علیه قلعه نویی مطلب میذاره و میگه باید اخراج بشه و به کیروشی که تو 4 تیم چهارم شدیم رو گذاشته سرش حلوا حلوا میکنه؟ چرا بقیه نظرات شخصیتهای مهم رو نذاشتی که ایران رو مسخره میکردن؟
  • مهدی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    17 0
    هر کس باید به اندازه ی توانش ریسک کنه
  • بهمن IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    17 2
    یاشاسین کارلوس کیروش
  • akbar A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    ما توانمون بیشتر از این نبود.