ایسنا نوشت:

معاون وزیر نفت با ابراز امیدواری نسبت به این که در قبال صرفه جویی مردم نسبت به تامین گاز مشکلی وجود نداشته باشد، گفت: تا یک ماه آینده 50 میلیون متر مکعب گاز پارس جنوبی وارد مدار می‌شود.

حمیدرضا عراقی گفت: کشور از نظر نیاز واقعی به گاز طی چند سال گذشته همواره کمبود داشته است و این کمبود با کاهش گازرسانی به نیروگاه‌ها جبران شده است.

وی با بیان این‌که تا یک ماه آینده روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز از فازهای پارس جنوبی وارد مدار تولید می‌شود، افزود: تا پایان سال نیز 50 میلیون متر مکعب دیگر نیز وارد مدار می‌شود که این حجم صرف گازرسانی به نیروگاه ها خواهد شد.

معاون وزیر نفت با اشاره به این‌که امیدواریم در قبال صرفه جویی مردم و رعایت مصرف توسط ادارات با مشکل کمبود گاز روبرو نشویم تاکید کرد: سیستم 24 ساعت در حال کار است و پالایشگاه‌ها نیز دائم فعالیت می‌کنند.همچنین 70 ایستگاه تقویت فشار فعالیت می‌کنند تا در زمستان گاز خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها تامین شود.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: در سال گذشته تمرکز ما بر این بود که گاز خانگی قطع نشود اما امسال علاوه بر گاز خانگی تاکید شده که گاز صنایع و نیروگاه‌ها نیز قطع نشود.

عراقی در ادامه درباره سفر اخیر وزیر نفت به ترکنمستان گفت:‌دراین سفر نیز من نیز حضور داشتم و از طرف ترکمن درخواست کردیم که واردات گاز به ایران را طبق قراردادی که در این زمینه وجود دارد انجام دهد و طبق قرارداد عمل کند.

وی در پایان درباره اظهارات هفته گذشته وزیر سابق نفت مبنی بر قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه ، پاکستان و عراق گفت: از قیمت‌هایی که وزیر سابق اعلام کرده اطلاعی ندارم اما قیمت براساس فرمول‌های از پیش تعیین شده مشخص می‌شود و هر قرارداد فرمول خاص خود را دارد و ثابت نیست.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =