۰ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰

رصد کردن رفتار علی دایی به عنوان یکی از چهره‌های شاخص عرصه ورزش ایران، آموزه هایی دارد که تامل در آن می‌تواند آب لطفی باشد بر پاگرفتن نهالی تازه در این عرصه.

نگارنده چند سال قبل که علی دایی از سرمربی گری پرسپولیس استعفا داد یادداشتی در همشهری آنلاین نوشت و از کارش ستایش کرد که شکست را پذیرفت و مسئولیت آن را بر عهده گرفت و نامه کناره گیری نوشت تا فردی دیگر جایش را بگیرد.

درسی که علی دایی داد

آن ستایش و این تایید به معنای تایید تمامی رفتارهای آقای دایی نیست، بلکه انگشت تاکیدی است بر آن بخشی از رفتارهایش که می‌تواند برای ما درس آموز باشد. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که چهره‌هایی چون آقای دایی الگوهایی هستند برای جوانان این مرز و بوم. رفتار درست یا نادرست آنها می‌تواند کثیری از افراد را از پیر تا جوان (به خصوص جوانان) تحت تاثیر قرار دهد. همین که سخنان و رفتار او در یک هفته اخیر به یکی از پربحث‌ترین خبرها در حوزه عمومی تبدیل شده است و همه درباره آن صحبت می‌کنند، نمونه ای از این تاثیرگذاری است.

شخصا بر این باورم که شکایت آقای دایی از آقای مایلی کهن و گذشتش در دوره‌های قبل و پا پس نکشیدنش در این مرحله از قبل و طراحی شده بود تا فضایی را در افکار عمومی ایجاد کند و به همه نشان دهد که عاقبت بی سند و مدرک حرف زدن چیست؟

ما روزنامه نگاران می‌دانیم که سخن بی‌پایه و اساس و مدرک چیست؟ و چرا هر خبری و نظری که در رسانه‌ای منتشر می‌شود، به خصوص آنجا که بحث حقوق و حریم شخصی افراد مطرح است، تا چه پایه دقت و ظرافت می‌طلبد و یک روزنامه نگار باید چقدر منابع و اسناد را بکاود که به یقین و اتقان کافی از صحت و دقت یک متن یا گفته برسد و  آنگاه دست به انتشار آن بزند. نكته اي كه متاسفانه در روزنامه هاي ورزشي كمتر رعايت مي شود و شايد اگر روزنامه نگاراني كه سخنان آقاي مايلي كهن را انعكاس مي دادند ، قبل از انتشار از او اسناد و مستندات مورد اعتماد را مي خواستند ،چنين مشكلي اصولا حادث نمي شد.

نامه دایی هم نشان داد که او با آقای مایلی کهن مسئله شخصی ندارد، چرا که اگر کینه شخصی بود این نامه نوشته نمی‌شد و رضایت هم داده نمی‌شد تا او حداقل یک ماه و حداکثر سه ماه در زندان بماند. اما او بخشید تا هم ابزار مظلوم نمایی را از یک متهمی که جرمش ثابت شده است بگیرد و هم به جامعه پیغام دهد که او متنبه نشده است اما من از حق شخصی‌ام گذشتم و داوری را به شما شهروندان سپردم که داوری کنید. تجربه‌های آقای دایی از حضور در غرب و سفت و سخت و بی‌گذشت بودن قوانین در آن دیار و این که به ریزترین جزییات توجه و تا آخرین مرحله آن را پی‌گیری می‌کنند ، اینجا به کارش آمده است.

فرهنگ سازی و نهادینه ساختن یک رفتار در جامعه امری پیچیده است و به گمان من آقای دایی چه در شکایت دور قبلش و چه در شکایت این دوره و نبخشیدنش تا مرحله آخر ِو بخشیدنش در یک روز بعد از زندان رفتن آقای مایلی کهن پیام‌های روشنی به آحاد جامعه وشهروندان و به خصوص اهالی ورزش داد که  که از جمله آنها بالابردن هزینه و زیان افراد ناشسته روی ناسزاگویی است که زبان به تهمت دیگران می گشایند برای آنکه دلشان را خنک کنند، فارغ از این که وقتی گیر آدمی چون دایی بیفتند ، تازه در می یابند که به زمینی سفت و غیر قابل نفوذ برخورده اند که رفتارشان را با تمسک به قانون به شدیدترین وجهی به خودشان برمی گرداند.

توضیح: این نوشته در همشهری آنلاین منتشر شده است

بعد از تحریر: اگر بخواهیم رفتار آقای دایی را به حوزه فرهنگ و سیاست تسری دهیم اوضاع بسیار پیچیده و تو بر تو به نظر می رسد. در این عرصه هر روزه تهمت های مرد افکنی از تریبون های رسمی و غیر رسمی نثار برخی از بزرگان فرهنگ و هنر و سیاست می شود که برخی از آنها  که جسارت و شهامتی داشتند به شکایت از مدعیان و تهمت پراکنان اقدام کردند، اما مشکل این است که تا کنون حداقل کمتر دیده شده است که قوه قضاییه به این گونه شکایات رسیدگی کند. شکایت آقای ناطق و آقای هاشمی از آقای احمدی نژاد بابت آنچه که درباره این دو تن در یک تریبون عمومی گفت و بعدها هیچ سند و مدرکی هم ارائه نداد از جمله معروفترین این موارد است.

اگر مورد آقای دایی بتواند در دیگر حوزه ها پیاده شود و قوه قضاییه حتی در جایگاه مدعی العموم( به خصوص درباره آقای هاشمی به دلیل سمتی که دارند و قانون هم بر ورود مدعی العموم در این موارد تاکید کرده است) به این گونه موارد ورود کند ، حساب افراد دستشان می اید. در واقع نتیجه گیری از این رخداد این است که اگر کسی یا شهروندی بر فردی دیگر گمان بد دارد و احساس می کند که او کار و رفتاری خلاف قانون انجام داده است، به جای آنکه در تریبون های رسمی به هتاکی و تهمت پراکنی مشغول باشد، کمی وقت و انرژی بگذارد و به دنبال مدارک مثبته باشد برای اثبات ادعایی که می کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 63
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    22 8
    دايي يگانه مرد فوتبال ايران است.هميشه به عنوان يك ايراني به او افتخاركرده ام.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    10 5
    بهترین تعبیر از این ماجرا میتونه همین باشه. احسنت
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    5 11
    چون ترک اوغلیست
  • بابک EU ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    9 2
    اقااعاده حیثیت حق هر شهرونداست
  • بی نام A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    26 6
    درود بر شما از نوشته پربارتان لذت بردم
  • بی نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    34 5
    مایلی متنبه نمی شه و از روز شنبه شروع به تهمت زدن به این و اون میکند. آنهایی هم که اخیرا دور مایلی جمع شدن و این عمل دایی را محکوم میکنند، در واقع دارند باحمایت از مایلی از دایی انتقام میگیرند.مایلی کهن به دلیل نشر اکاذیب و به حکم دادگاه به زندان رفته ونبايد اینقدر مظلوم نمایی کنه
  • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    22 4
    افرین. جنابعالی به عنوان هنرمند با تحصیلات اکادمیک عالی از بهترین دانشگاههای داخل و خارج قابل احترام هستید حرفهای شما کاملا درست است بنده هم به عنوان یک روزنامه نگار با برخی از واکنش های اقای دایی اصلا موافق نیستم ولی برایند رفتار و شخصیت ایشان مثبت است.
  • بی نام GB ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    18 3
    با این گفته صد در صد موافقم
  • بی نام A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    7 25
    اگر این چند نفر از فوتبال ایران حذف شوند ، این ورزش کشور از شر فساد راحت خواهد شد : علی دایی ، مایلی کهن ، هدایتی ، علی پروین ، رویانیان ، قلعه نویی
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    7 21
    برای اینکه پولداره، مشهور ه و قدرت هم در خدمتشه.
  • پزشك ساري A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    19 2
    واقعا حق با شماست جناب.ياد بگيريم به راحتي تهمت نزنيم، توهين نكنيم، واقعا براي عده اي چقدر راحت است شكستن حرمت انسان ها و افترا زدن
  • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    4 6
    آخه در سیستم مافیایی فوتبال از کجا میشه سند و مدرک پیدا کرد. اصلا هیچ سندی وجود نداره. یا باید خون دل خورد یا مثل مایلی کهن از آبرو و حیثیت خود مایه گذاشت و روانه زندان شد تا حقیقت آشکار شود.
  • زهرا IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    12 4
    بی شک علی دایی جای دفاع دارد چون شایستگی هایش را همیشه به اثبات رسانده
  • مهرداد GB ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    6 2
    کاملا موافقم، این مدت هجمه ناحق زیادی روی علی دایی بود
  • بی نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    4 1
    برخى عادت دارند فقط احساسى قضاوت كنند لطفا فورى مثبت يا منفى ندهيد كمى تامل كنيد. واقعا اين واقعه براى من يك نفر درس بود كه موضوع سياه وسفيد نيست ولى مظلوم نمايى بيش از اندازه را هم قبول نمى كنم. اگر على دايى را ظالم ماجرا مى دانيد لطفا تحليل خود را در مورد علت حكم صادره توسط قاضى بگوييد
  • مصطفی A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    4 1
    سلام. خوشحالم که یکی اصل ماجرا رو تشریح کرد. در زمانی که این آقای مایلی کهن و دوروبریهاش هنوز هم با مصاحبه های تنش زا از گفته و رفتار خودشون پشیمون نیستن و کلامشون به شکل واضحی داره دادگاه ها و نظام قضایی مملکتمون رو زیر سوال میبره، این نوشتار هر چندکوتاه یه خورده امید بخشه. خدا هممون رو هدایت کنه ان شاالله
  • آزاد IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    3 0
    آقای یی نشان داد انسان محکم و قابل اعتمادی است
  • سعيد A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    3 1
    جناب مختاباد، واقعاً به حق نوشتيد، جامعه ما امراضى را با خود حمل ميكند كه از جمله اين موارد موج سواري برخي عزيزان بود. اميدوارم رفتار دايي سرمنشا تحولات باشد و جناب مايلي كهن و دوستان رفتارشان را عوض كنند و آرامش جامعه را در نظر بگيرند. اينكه هر فردي به تشخيص خود حكم دهد و سخن براند از جنس نرمش ميشود فرمايشات حاج مايلي و از جنس سختش ميشود تركتازي ابوبكر البغدادي.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    3 1
    این مطلب را شکایت آقای دایی از آقای مایلی کهن و گذشتش در دوره‌های قبل و پا پس نکشیدنش در این مرحله از قبل و طراحی شده بود کاملا قبول دارم و کسانیکه در این مورد علیه دایی هستند در اصل طرا فدار. باطل هستند اگر دین نداریم لا اقل ازاده باشیم
  • مهدی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    3 1
    احسنت
  • قلم به مزد IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    5 1
    خود دایی هم نمی توانست از خودش این گونه تعریف و تمجید کند
  • تشنه ی عدالت IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    3 1
    درود بر شما. واقعاً لذت بردم از این نوشته. واقعا هم که همینطوره , نمی دونم تا کی میخواهیم همه ی مسائل و مشکلات رو با کدخدامنشی و اینجور حرف های مزخرف حل کنیم . واقعاً متاسفم واسه ی اون دسته از آدمایی که به مایلی حق میدن . اینجور آدما هستن که همیشه دوست دارن با یه سلام و صلوات و ریش گرو گذاشتن همه چیزو حل کنن. این جور آدما رفتارهایه جالبی هم دارن , مواقع دیگه از بی قانونی در مملکت می نالن و حالا که یه بار می خواد قانون درست اجرا بشه میخوان به یه طریقی مانع بشن. همینه که توی کشورهای غربی بی احترامی و سرک کشیدن به زندگی شخصی جرم محسوب میشه و کسی جرات این کارو نداره ولی توی ایرانی یه سری آدما امثال مایلی این کارو به راحتی انجام میدن بعد هم با سیاه نمایی و بازی در آوردن خودشونو تبرئه می کنن.
  • فرهاد IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    16 2
    واقعا لایک داره این مطلب ممنون
  • مهدی A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    11 2
    واقعا
  • افشین IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    13 3
    درود به شرفت آقای مختاباد "او بخشید تا ابزار مظلوم نمایی را از یک متهمی که جرمش ثابت شده است بگیرد" آقایانی که رابطه معلم شاگردی را دستاویز قرار دادید و عقده گشایی کردید ، معلم بودن توجیهی برای توهین و تخریب شخصیت و اهانت به خانواده است؟؟؟؟؟؟؟؟ . هیچ سیستم آموزشی معلم بی ادب و عوام فریب رو در خودش نگه نمیداره . متاسفم به ویژه برای کانون مربیان . کینه و عقده قلبهای شما را سیاه کرده . . .
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    21 3
    دایی بر اساس قانون عمل کرده است من این قانون‌گرایی را بر ادعای معرفت و پهلوانی که واکنش این روزهای برخی از فوتبالیست‌هاست ترجیح می‌دهم
  • مهدی A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    21 2
    علی دایی هر چه هست اگر مغرور، خودخواه و جاه طلب ولی خودش هست. با تمام کارهایش نشان داده اگر بایستی و مقاومت کنی به حقت خواهی رسید ولو خیلیها نخواهند و از همه مهمتر اینکه متزور نیست.
  • مهدی A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    14 3
    موافقم
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 1
    کاملا با نویسنده موافقم
  • علی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    2 1
    کاملا با جنابعالی موافقم
  • شهاب A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    4 1
    الحق که هم کار علی دایی درست بوده و هم نوشته شما زیباست. باید قوانین جاری در کشور سرلوحه رفتارهای ما بعنوان عوام الناس و هم افراد شناخته شده بعنوان خواص که میتوانند الگوی خیلیها قرار بگیرند انتخاب شوند.هرچند بنظر می آید آقای مایلی کهن هنوز هم به اعمال قبلی خود ادامه خواهد داد و آنوقت است که دیگر حرمتها بیشتر و بیشتر شکسته خواهد شد.و چه زیبا گفت علی دایی در نامه سرگشاده اش در این مورد که حرمت امامزاده به متولی آن است....
  • دالوند IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 5
    ابتدا باید بگم از مایلی کهن اصلا خوشم نمیاد و قصد دفاع ازش ندارم ولی به عینه می بینم که مافیای رسانه ای علی دایی به کار افتاده و قصد دفاع از این اقدام زننده علی دایی رو دارن به هر حال کاری نباید میشد شد و جای توجیهی برای دایی و مافیای عظیم رسانه ایش نمونده
  • مهدی IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    4 0
    درود بر نگارنده ، واقعا بازم آقای دایی مردانگی کرد...
  • محسن A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    4 0
    من هم با اینکه از منتقدین آقای دایی هستم اما این کارشان رو تایید میکنم ومعتقدم که افراد نبایدبامظلوم نمایی هر تهمت وافترایی رو به اشخاص نسبت بدن وامیدوارم آقای مایلی کهن هم که بنده به ایشان به عنوان یک پیشکسوت احترام قائلم بیشتر مراقب رفتار و حرفشان باشن
  • بی نام A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    4 3
    وقتی جناب مختاباد پیگیر دائم وقایع فوتبالی نیست نتیجه اش این میشه که از یک مصاحبه تعارفی و یک استعفای بی فرجام یک مقاله حماسی مینویسه و چند سال بعد هم خوانندگان مطلبش رو به اون نوشته ها ارجاع میده.جناب مختاباد گرامی که نوشته هاتون در مورد موسیقی بسیار دلنشینه جهت اطلاعتون عرض میکنم که اون استعفای علی دایی کاملا فرمایشی و برای خاموش کردن اتش انتقادات هواداران در اون برحه بود که البته مورد موافقت کاشانی رییس وقت باشگاه هم قرار نگرفت.جزییات قطع همکاری جنجالی دائی و کاشانی در اون مقطع و همچنین نحوه کنار رفتنش از مربی گری تیم ملی در سال 88 و همچنین حواشی اخیر خروجش از پرسپولیس رو میتونید در اینترنت پیدا کرده و مطالعه کنید تا متوجه بشید ایشون ان چنان هم شجاعت پذیرش مسئولیت رو نداره.یا حق
  • علی IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    4 0
    جوانمردی از صفات نیکوی قهرمانان ملی است که علی دایی در عمل بر آن صحه گذاشت
  • بی نام A1 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    3 0
    بعید می بینم اقای مایلی کهن اخلاقشو درست کنه قطعا دوباره دردسر درست میکنه. ......
  • حجت A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    3 0
    مرسی واقعا مرسی بله درست می گین شما باید هم اینجوری باشه استاد شاگردی درست ولی استاد نباید کاری کنه که حرمت شکسته بشه مایلی اگه دلسوز بود این حرفهارو در خفا به دایی می گغت نه در ...
  • خانی A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    3 0
    احسنت موافقم حرف زدن های الکی بی فایده است
  • مهدی US ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    3 0
    کاملا درسته...مردم باید یاد بگیرن که راه نجات جامعه قانون است.تمام بد بختی های مااز سر بی احترامی به قانون هست.اقای مایلی کهن که جای خود داره.
  • بی نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    2 0
    آفرین
  • ایلیا GB ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    2 0
    درسته دایی بخشید ولی من فکر نکنم مایلی کهن ول کن ماجرا باشد بهتره دوستان مایلی کهن هم ایشان را نصحیت کنند
  • بهار A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    12 2
    عالی نوشتید.
  • ملت IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    13 2
    امیدوارم که من هم به افرادی که تهمت میزنند ولو استاد هم باشن دلسوزی بیجا نکنم.
  • بی نام A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    15 1
    موافقم ایشون یه الگوست
  • بی نام A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    9 1
    عالی بود .
  • بی نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    2 0
    منم با علی دایی موافقم این‌طوری دیگر کسی رو هوا حرف نمیزنه
  • محمد IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    2 0
    احسنت به مرام دایی به نظرمن خوب کردتااخرش فقط ثابت کنه حاجی ناحق میگه
  • محمد A1 ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 3
    آقای مختاباد،"خود گویی وخودخندی عجب مردهنرمندی" نوشته ایداین رفتاردایی می‌تواند برای ما درس آموز باشد.شما شاید یادتان نیاید.اما دایی،...بازیکن خوبی بود ولی این علی دایی نبود.یکی بودمثل دهها بازیکن خوب لیگ.کسی که او را،ونه تنها اورا بلکه بازیکنان دیگری را هم پروبال داد وچنان استعدادشان را شکوفا کردکه به فوتبال روزدنیا نزدیک شوند،محمد مایلی کهن بود.حتی اگر نخواهید این راقبول داشته باشید این را دیگر لااقل میدانید که دایی حیاط ورزشی خودرا مدیون مایلی کهن است.بله مادرس خوبی گرفتیم.من دوباراز بزرگان ورزش درس خوبی گرفته ام یک بار وقتی با لذتی غمناک داستان پوریای ولی را شنیدم .یکبارهم وقتی ناسپاسی، ونمکدان شکستن شاگرددرمقابل استادش را درطول سالها ونه فقط یک بار، دیده ام.
    • هوشنگ US ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
      2 0
      اخوي اگر اطلاع نداري بدون كه علي دايي را مرحوم حجازي كشف كرد در بانك تجارت به بازيش گرفت و بعد هم روي پشتكار و استعدادش اومد تو تيم ملي و جلبه كه اقاي مايلي به حجازي هم گير داده بود
  • علی A1 ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    3 0
    زنده باد علی دایی
  • بی نام A1 ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    8 2
    نقد درست و منصفانه ای بود..
  • امید IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    5 9
    چقدم که خبرنگارای ایرانی با سند و مدرک مطلب می نویسن من موندم چرا همه یجوری وانمود میکنن که انگار مردم ایران تو ایران زندگی نمیکنن همه دایی رو میشناسن و به اخلاقیاتش آگاهن یه آدم مغرور که از دیدن موفقیت دیگران به تنگ میاد اما در هر حال موفق در زندگی شخصیش
  • بی نام EU ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    8 2
    من هم موافقم.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    8 2
    براي اولين بار با شما موافقم
  • مهران IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    8 2
    بسیار عالی.ممنون
  • یک ضد فوتبال دوآتشه A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    17 3
    علی دایی شعور به خرج داد اول ثابت کرد بعد گذشت کرد همیشه فوتبالیستها ثروت مادی شان را به رخ میکشند علی دایی الان ثروت معنویش را به رخ کشید
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    8 2
    افرادی که آگاهی و تخصص و اعتقاد راسخ به انسان ماندن خودشان دارند برای انسان ماندن افراد دیگر هم تلاش می کنند و یکی ار راههای انسان ماندن عمل به قانون است و کسی را به هر دلیل خارج از قانون و فرا قانون نپنداشتن . من هم امیدوارم روش علی دایی در تمکین از قانون فراگیرذ شود .
  • بابک A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    11 2
    حق و حقیقت پیروز است. درود به دایی
  • شهروز IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    13 2
    این جمله این نوشتار خیلی زیبا بود :او بخشید تا ابزار مظلوم نمایی را از متهمی که جرمش ثابت شده بگیرد و به جامعه پیغام دهد که او متنبه نشده اما من از حقم گذشتم امیدوارم که اتحادیه مربیان ، اقایان شاهرودی,رهبری فرد و دیگران معنی این جمله رو گرفته باشند . انگار خود علی پروین یادش رفته که طاقت یکبار انتقاد ضیا عربشاهی رو نداشته و میخواست ازش شکایت بکنه و با معذرت خواهی عربشاهی از شکایت انصراف داد. حالا اگر خودش جای علی دایی بود به کمتر از حکم اعدام مایلی کهن رضایت نمی داد
  • متین IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    15 1
    تشکر از علی دایی.امیدوارم بعد از این همه مربیان و بازیکنان بین المللی فکر کنند و حرف بزنند.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    14 2
    عالی بودگرچه ورزشی نبستم اما باید این توهین های رایج پایان یابد
  • علي كاليفرنيا US ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    3 0
    تحليل خوب و به جايي هست، با تشكر.