عضو مرکز مطالعات راهبردی ناجا: حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ یک تهدید اجتماعی برای آینده است

عضو مرکز مطالعات راهبردی ناجا در بازدید از غرفه گروه رسانه ای خبر درباره چشم انداز آینده پلیس توضیح داد.

سردار سیروس سجادیان در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در غرفه گروه رسانه ای خبر، درباره مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی برای معماری پلیس آینده ایران، به خبرآنلاین گفت: معماری پلیس اینده یکی از وظایف مرکز مطالعات ناجا است.

رئیس مرکز علمی و کاربردی فرماندهی نیروی انتظامی استان فارس توضیح داد: حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ، نامناسب بودن مبلمان شهری و گستردگی بافتهای فرسوده باعث جرمخیزی در شهرهای بزرگ می شود.هر چند ساماندهی حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ با سازمانهای مسول است و در نهایت سرریز ناامنی این مناطق توسط افراد مجرم در حاشیه نشین ها و معتادان تهدید بزرگی برای مردم محسوب می شوند و معتادان و بیکاران عموما مبادرت به سرقت های خرد در سطح شهرها می کنند.

فرمانده سابق انتظامی فارس در ادامه گفت: امنیت مقوله ای فراگیر است که سایر سازمانها و نهادها به جز نیروی انتظامی و به ویژه مردم در آن نقش دارند. در اصل یکی از تولید کنندگان امنیت خود مردم هستند.

او در ادامه به نقش پلیس علمی در ساختار نیروی انتظامی امروز کشور اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در دهه اخیر، پیشرفتهای خوبی در مسایل علمی داشته، کشف جرایم به خصوص جرایم سازمان یافته و خشن، که در صد بسیار بالایی از آن کشف می شود نشان از توان علمی پلیس کشور است.

سجاديان در ادامه گفت: البته باید در نظر داشت در جرایم خرد نیروی انتظامی یکی از نهادهایی است که باید ایفای نقش کند، سایر سازمانها و نهادها نیز در کاهش جرایم خرد نقش دارند .

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =