فولاد مبارکه اصفهان: سهم برداشت ما از زاینده رود فقط 1.5 درصد این رودخانه است

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بازدید از غرفه خبرآنلاین، میزان مصرف آب این صنعت از حوضه آبریز زاینده رود را شرح داد.

محمد ناظمی هرندی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: سهم برداشت آب شرکت فولاد مبارکه از رودخانه زاینده رود، تنها 23 میلیون متر مکعب است که این میزان حدود 1.5 درصد از دبی آب این رود محسوب می شود. 

او با رد خبر برداشت 27 میلیون متر مربعی این صنعت از زاینده رود گفت: این برداشت غلطی است که صنعت، عامل خشک شدن زاینده رود در اصفهان شده. در سطح کشور، 92 درصد از آب، در بخش کشاورزی مصرف می شود و حدود 6 درصد در بخش شرب استفاده شده و تنها 2 درصد در کل صنعت مصرف می شود. یعنی مصرف آب در صنعت فولاد و شرکتهای خاص فولادی به شدت پایین است.
ناظمی هرندی درباره برداشت آب صنعت فولاد مبارکه از زاینده رود توضیح داد: در حوضه آبریز زاینده رود، کل برداشت ما از آب این رودخانه در سال گذشته 23 میلیون متر مکعب آب بوده یعنی در کل، 1.5 درصد از کل حجم آب این رودخانه را ما مصرف کرده ایم، این در حالی است که در ابتدای احداث مجتمع فولاد مبارکه ما مجوز قانونی برداشت 40 میلیون متر مکعب آب برای تولید 2.5 میلیون تن فولاد در سال داشتیم ولی در حال حاضر ما با تولید سالانه حدود 5.5 میلیون تن تولید فولاد، تنها 23 میلیون متر مکعب آب مصرف می کنیم. یعنی 68 درصد کاهش مصرف آب داشته ایم و از مصرف حدود 16 متر مکعب آب به ازای تولید هر تن فولاد به 5 متر مکعب آب در ازای تولید هر تن فولاد رسیدیم.

مشروح این گفتگو به زودی در خبرگزاری خبرآنلاین منتشر می شود.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =