شهنازی می گوید در جریان پیش آمده برای والیبال،کمیته ملی المپیک در کنار فدراسیون خواهد بود.

مهری رنجبر:شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک از همکاری با فدراسیون والیبال می‌گوید. او معتقد است قضیه غنچه قوامی دستاویزی برای فشار به ایران است. هرچند نباید سیاست وارد ورزش شود. دبیرکل کمیته ملی المپیک معتقد است داورزنی می‌تواند این راه سخت را پشت‌سر بگذارد اما هر جایی که لازم باشد کمیته کنار فدراسیون والیبال هست. هرچند ورزشی‌ها هم تابع کشور هستند. 

با شوراي المپيك آسيا و IOC براي برداشتن فشار از روي واليبال رايزني كرده‌ايد؟
شوراي المپيك آسيا هم نظرش مثل ماست. جناب شيخ احمد رئيس شوراي المپيك آسيا و رئيس آنوك معتقد است اين موضوع غيرورزشي است و مسائل سياسي نبايد به ورزش وارد شود.

گرفتن ميزباني نوجوانان جهان از ايران اولين تركش فشارهاي سياسي‌كاري‌ها بوده. چه كار مي‌كنيد تا اين اتفاق براي بقيه ميزباني‌ها نيفتد؟چون ايران ميزبان ليگ جهاني و قهرماني آسيا هم هست!
فدراسيون واليبال يك فدراسيون ورزشي است. آن خانم هم در اطراف سالن بوده و آن‌طور كه مطلع شديم در سالن نبوده است. فدراسيون ما هم مشغول رايزني‌هاست. دستگيري او ربطي به ورزش ندارد. اين قضيه جنبه سياسي دارد و روي مسئولان جهاني واليبال فشار وارد كرده‌اند. از آنجا كه واليبال هم در دنياي ورزش به جايگاه بزرگي رسيده، مشكلات خاص خودش را پيدا كرده است. از آنجا كه داورزني هم مدير بزرگي است و من شخصاً به او اعتقاد قوي دارم و مي‌دانم با درايت اين مسئله را هم حل مي‌كنند. ما نيز در نامه خود به IOC نظراتمان را اعلام كرده‌ايم كه مسئله كاملاً سياسي است و نبايد در ورزش دخول كند. اميدوارم آقاي داورزني بتوانند از اين راه سخت عبور كنند. اين خبرها، خبرهاي جديدي كه نيست. من تنها فكر مي‌كنم به حربه مسائل سياسي مي‌خواهند به ايران فشار بياورند. بحث ديپلماسي كليتي دارد كه مسئولان ورزشي و غيرورزشي بايد به آن توجه كنند.

شوراي المپيك آسيا و شيخ احمد در اين باره با شما صحبت نكرده‌اند؟
وظيفه مستقيم شيخ احمد نيست. او نفر دوم جهان است اما با اين وجود نظرشان با ما يكي بوده و به IOC هم اعلام كرده‌اند كه سياست را در ورزش دخالت ندهيد.

مي‌دانيد رئيس فدراسيون جهاني واليبال نامه‌اي را كه در اجلاس جهاني عليه ايران خوانده و اعضاي آن هم امضا كرده‌اند را كمترين اقدام در قبال فشار IOC به ايران دانسته؟
به‌هر‌حال در اين موضوع محوريت با فدراسيون واليبال است و ما هم در كنارش هستيم. همان‌طور كه نظر‌مان را هم به كميته بين‌المللي المپيك داده‌ايم. من اطلاع دارم كه داورزني در حال پيگيري است. اگر از ما هم كمك خواستند ما وارد مي‌شويم. البته موضع ما موضع كشور است.

برای حضور بانوان در سالن والیبال چه كرديد؟
اين تصميم‌گيري تنها در حوزه ورزشي نيست بلكه در اين زمينه بايد معيارهاي اسلامي را هم در نظر بگيريم. در كل مخالفتي وجود ندارد اما بايد هماهنگي بين شوراي فرهنگي و مسئولان ورزش به وجود‌‌ آيد.

فكر مي‌كنيد كاروان ايران در بازي‌هاي آسيايي ساحلي تايلند چه نتايجي بگيرد؟
در اين دوره سعي كرده‌ايم تعداد بيشتري از قهرمانان مدال‌آور اعزام كنيم. نظر ما نظر مثبتي است. بازي‌هاي ساحلي اوج مي‌گيرد و در سطح جهاني هم دارد به جايگاه عالي مي‌رسد. جاذبه‌هاي زيادي براي علاقه‌مندان و بينندگان دارد. ارزان‌تر است و بيشترين رشته‌هايي كه در آن حضور دارند كه متأسفانه جايگاهي در المپيك ندارند. پس برگزاري خوب آن مي‌تواند IOC را راضي كند تا آن را در سطح يك المپيك جهاني برگزار كند.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ح م تلوری A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    2 2
    شماها دیگه کی هستین ؟؟؟؟؟؟؟؟ چه جو میدن به موضوع
  • امیر A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    2 2
    تو این کشور همه چیز به سیاست مربوطه ولی حالا که نوبت ورزش شد میگوید سیاست را دخالت ندهند