رئیس کمیته ملی المپیک می گوید میزبانی مسابقات بزرگ، خوب است اما باید شرایط هم فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک امروز به نمایشگاه مطبوعات رفت و در غرفه موسسه خبر در مورد وضعیت تیم امید صحبت کرد. او در مورد انتخاب سرمربی جدید تیم المپیک گفت: «انتخاب سرمربی جدید تیم امید جزو وظایف فدراسیون فوتبال است نه ما. نه تنها سرمربی تیم امید، بلکه انتخاب سرمربی همه تیم های ملی جزو وظایف فدراسیون هاست. ولی اگر فدراسیون ها از ما مشورت بخواهند ما به آن ها مشاوره می دهیم.»
او ادامه داد: «فدراسیون در ابتدا درباره وینگادا با ما صحبت کرد و ما به آن ها گفتیم که با وینگادا نتایج خوبی نمی گیرید. ولی دخالت نکردیم. ما به عقاید روسای فدراسیون ها احترام می گذاریم و این کار جزو اختیارات آن هاست. ولی به نظر من مشکل فوتبال ما تنها سرمربی نیست. این بخشی از مشکلات فوتبال است.»
هاشمی در تشریح مشکلات فوتبال گفت: «باید در بحث اردوهای تدارکاتی و حمایت باشگاه ها و نگاه هایی که به فوتبال می شود حمایت همه جانبه باشد. باید نگاه ها کلی باشد تا بهترین مربی برای تیم ملی انتخاب شود. در غیر این صورت حسرت 44 ساله ایران تمام نمی شود.»
رئیس کمیته ملی المپیک در مورد گرفتن میزبانی مسابقات نوجوانان والیبال جهان از ایران به خاطر عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: «شاید حضور بانوان در ورزشگاه را باید از دو منظر نگاه کنیم‬. ‫یکی ورزشی‬ ‫که همه مسئولان ورزشی و فدراسیون ها علاقمند به حضور بانوان هستند‬. اما منظر دوم، مسئولان بزرگ جامعه است. آن ها دغدغه فرهنگی دارند. ما هم به عنوان کمیته ملی المپیک می خواهیم بانوان در بعضی رشته ها حضور داشته باشند. اما به خاطر دغدغه بزرگان پیشنهاد می کنم که فارغ از هر نگاه و احساسی، دید کارشناسی گرفته شود و در شورای فرهنگی عمومی بررسی شود. ‫آن هم با حضور متولیان سیاست های فرهنگی و سیاسی‬. بعد هر تصمیمی که اتخاذ شد را مسئولان اجرا کنند.»
او ادامه داد: «ما هم نماینده امان را می فرستیم تا اطلاعات لازم را بدهد که شرایط مثبت حضور بانوان را بررسی کند‬. ‫به هر حال میزبانی مسابقات خوب است اما باید شرایط هم فراهم شود.‬ ‫با توجه به دغدغه بزرگان جامعه این مساله فراهم نمی شود مگر تفاهم مسئولان ورزشی و فرهنگی جامعه‬.»
هاشمی در مورد نامه ioc به کمیته درباره غنچه قوامی‬ گفت: «‫نامه ioc آمد. ما هم در جواب گفتیم این موضوع غیر ورزشی است‬. ‫همان طور که دنیا اعتقاد دارد موضوع ورزش از سیاست جداست‬. ‫این موضوع هم غیر ورزشی است و هیچ ربطی به بحث والیبال و ورزش ایران ندارد.»
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    13 1
    آقای هاشمی محترم و خوشدل و با شخصیت : آقای سردار مهدی تاج دو هفته پیش آب پاکی بر روی دست مردم و به خصوص بانوانمان ریخت و گفت که علاوه بر اینکه در ای اف سی در مورد بانوان کاری نکرده , بلکه به شدت جلوی ای اف سی ایستاده که فرهنگ و دین ما اجازه نمی دهد که بانوان به استادیوم بیایند و شما هم باید به فرهنگ و دین ما احترام بگذارید چون ما هرگز نمی توانیم چنین کاری را انجام دهیم