مولاوردی: در تلاش هستیم بیمه زنان خانه دار بخشی از مهریه شود

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در غرفه خبرآنلاین در مورد بیمه زنان خانه دار و بالا رفتن اعتیاد زنان صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شهيندخت مولاوردي در مورد آمار دو برابر شدن اعتياد زنان و اينكه عده اي اين آمار را به استناد به برخي موارد رد كرده بودند، گفت: با توجه به تحقيقاتي كه انجام داده بوديم و اطلاعاتي كه به دست ما رسيده بود اين ادعا را مطرح كرديم هنوز هم روي حرف خودمان هستيم و مقايسه اي كه انجام شده بود صحت اين امر را نشان مي دهد. البته بعضا عده اي آمدند و استدلال كردند ولي با توجه به آگاهي هايي كه در جامعه به وجود آمده و مركزهايي كه براي ترك اعتياد داير شده است فراواني اين مراكز را داشتيم كه نشان مي داد مراجعات زنان بيشتر شده است. در نتيجه شايد دليل بالارفتن آن تعداد بوده است ولي به هر شكل دليل آن هرچه باشد جاي نگراني براي ما دارد.

مولاوردي در مورد برنامه هايي كه براي جلوگيري از اعتياد زنان و يا درمان آنها انجام داده ، گفت: ما كه متولي اصلي موضوع نيستيم ولي يكي از مواردي كه از سال گذشته سعي كرديم به آن بپردازيم بحث اعتياد زنان و زنان بهبود يافته بوده است كه براي توانمندسازي آنها از 6تفاهمنامه استفاده كرديم. يعني حداقل از ميان تفاهم نامه هاي مختلف 6 تفاهمنامه آن براي زنان بهبود يافته بوده. اين تفاهم نامه ها فاز به فاز اجرايي مي شود و حداقل 3ماه يك بار گزارش كتبي عملكرد مي گيريم. پرداخت هايمان هم از همان اول انجام نمي شود مرحله به مرحله اين پرداخت ها واريز مي شود.

او گفت: با ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت كار جلسه هايي داشتيم و علاوه بر آن  برنامه هايي كه بهزيستي داشت و همايش هايي كه برگزار شده بود می تواند مفید باشد. 

معاون رييس جمهور در امور زنان وخانواده در مورد بيمه زنان خانه دار نیز گفت: اين بيمه سال گذشته در قانون بودجه مشابه سال 92 لحاظ شده بود براي اينكه 20هزار زن ديده بودند با 100ميليارد بودجه كه يك ريال آن هم اختصاص پيدا نكرد. برآوردي كه وزارت رفاه و سازمان تامين اجتماعي داشت يك مبلغ نجومي بود كه عملي نشد.

او گفت: در بودجه سال 93 هم عين همان بودجه را تنظیم كرديم. شوراي نگهبان ايرادي كه گرفته بود اين بود كه اين قانون بايد دائمي شود و سال به سال در قانون بودجه و آن را رد كرد ما معتقد بوديم كه تامين اجتماعي بايد مجاب شود و در ارائه لايحه با ما مشاركت داشته باشد تا ما در مرحله اجرا با مشكل مواجه نشويم و جلسات متعددي را برگزار كرديم.

مولاوردی ادامه داد: ولي نظر من بيشتر روي ماده 27قانون برنامه پنجم توسعه است. بيمه هاي چند لايه و نهايتا تحقق نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي كه همه آنها زمانبر است. ما با توجه به مطالباتي كه هست و به وي‍ژه اصراري كه مجلس و خانم هاي نماينده دارند كه هرچه زودتر اين لايحه ارائه شود يك لايحه اي در 4قالب پيشنهاد داديم كه هر كدام به نتيجه رسيد و مورد توافق اعضاي كميسيون اجتماعي دولت و هيات دولت قرار گرفت همان هدف را برآورده مي كند.

او در مورد زمان تصویب این طرح گفت: اين طرح را ارائه داده ایم و منتظريم كه  براي رسيدگي نوبت آن فرا برسد. از طرف ديگر به موازات اين لايحه بحث شرط ضمن عقد شدن اين موضوع را داريم مطرح مي كنيم كه در عقد نامه ها با مشاركت قوه قضاييه بتوانیم آن را اجرایی کنیم كه يا جايگزين مهريه شود يا بخشي از آن را بپوشاند

معاون رییس جمهور گفت: اين مساله هم نیاز به فرهنگ سازي دارد كه اميدواريم بتوانيم با كمك متخصصين و كارشناسان و اهل فن آن را جا بيندازيم. اين مساله کاملا  داوطلبانه است كه زوج متعهد مي شود. زمان آن هم می تواند در موقع ازدواج و هم  پس از ازدواج مي توانند در دفترخانه آن را ثبت کنند.

47233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام PL ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    7 11
    این طرح یک نیاز فوری هست چون خیلی از مادران خانه دار با وجود زحمات شبانه روزی خانه داری و فرزندداری هیچ مرخصی یا استراحت و حتی بیمه تامین آتیه نداشته و ندارند و متاسفانه زحمات این عزیزان تاکنون برای هیچ کس اهمیت نداشته.
  • سینا IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    15 1
    شما که باز مشکل زنان خانه دار ا از جیب مردم حل کردید . یعنی چی که در مهریه بگنجانیم ؟؟؟؟؟ اگر طرحی دارید بگید اگر ندارید باز بی کفایتی خود را با کمک مردم حل نکنید
  • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    5 7
    مریم مجتهد زاده می گفت بیمه مهریه ای، شما می گید مهریه بیمه ای نبوغتون در همین حده انگار مرد میخواد دارایی خودشو به گور ببره. بابا همش میشه مال زن دیگه مگه مهریه بر ارث مقدم نیست؟ کم شروط ضمن عقد در عقدنامه وسیله سو استفاده شده؟ میخواد به هر طریق باب شروط بیشتر و بیشتر رو به عقدنامنه ها بازکنید؟ همینطوری جوونها دیگه قید ازدواج رو زدن . شما رو به خدا دیگه دست بردارید. مردها هم خدایی دارن
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    42 6
    بیچاره داماد . . .
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    23 3
    هر دم از این باغ بری می رسد .... دین ابزاری برای خودنمائی نه برای سعادت خلق الله
  • محمد IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    6 24
    اعمال بيمه بانوان در مهريه فوق العاده کارآمد، مناسب و بجاست. به نوبه خود از اين ايده عاقلانه تشکر ميکنم.
  • بانام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    8 2
    کشور های دیگر چه تجربه مشابهی دارن؟
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    1 0
    زنان بیمه شوند ومهریه هم چیزی جداگانه است شروط ضمن عقد هم اضافه وبی مورد است چنانچه یک یا دومورد شرطی باشد خودشان اضافه میکنند چه قدر پسران را از ازدواج می ترسانید دو برادر که فرزندانشان باهم ازدواج کردند لحظه عقد که داماد شروط را امضا نمیکرد دوبرادر به جان هم افتاده بودند وهمدیگر را میزدند تازه این درمورد ازدواج فامیلی باشناخت کامل بود شروط ضمن عقد را از عقد نامه ها پاک کنید وغیر قابل اجرا بدانید برای درست کردن ابرو چشم را خراب نکنید