ایسنا نوشت:

رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس دبیرخانه دایمی اقتصاد مقاومتی با بیان این‌که «9 سال از سند توسعه چشم‌انداز 20 ساله کشور عقب هستیم» گفت: باید برای جبران این عقب‌افتادگی تلاش شود تا به اهداف موردنظر در این سند برسیم.

محمدابراهیم مداحی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: در حال حاضر ارتباط جدی بین سند آمایش استانی و اسناد بالادستی وجود ندارد و در تلاش هستیم اطلاعات مختلفی از مجموعه‌های استانی در قالب این سفرها گرفته شود. مشکلاتی که در حوزه قانونگذاری، دستورالعمل‌ها وجود دارد به حوزه مربوطه در مرکز ارجاع داده خواهد شد.

وی با بیان این‌که «رضایت مقام معظم رهبری از تحقق کامل اصل 44 قانون اساسی، زمینه‌ساز دغدغه ما برای تحقق کامل برنامه چشم‌انداز 1404 شده است» افزود: هرچند از برنامه چشم‌انداز حدود 9 سال عقب هستیم و همچنین وضعیت خوبی در حوزه اقتصاد نداریم، اما در مقابل در حوزه­‌های علمی و فناوری، سیاسی، امنیتی و بهداشت عملکردمان خوب بوده است.

وی تصریح کرد: راه عقب­گردی در کار نیست و به اجبار باید حرکت رو به جلو داشته باشیم و برای تحقق آن از تمام ظرفیت­‌های کشور استفاده کنیم. در این ارتباط سند آمایش سرزمینی کمک خوبی برای ما خواهد بود و تاکنون از سفر به 26 استان کشور آن‌ها را به سه گروه الف، ب و ج تقسیم کرده­‌ایم. همچنین نشست‌های مشترکی با خانه صنعت و معدن و خانه کشاورز داشته‌ایم تا نسبت به شناسایی فقدان یا خلاءهای قانونی اقدام کنیم که نتیجه کار پالایش این اطلاعات و ارایه آن‌ها به مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین بوده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    4 1
    هشت سالش مربوط به دولتی هست که اصلا به کار برنامه ریزی شده اعتقاد نداشت تا چه برسه به اینکه مطابق برنامه عمل کنه. یکسال هم طول کشیده تا بدونیم کجای کار هستیم.
  • حمید IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    3 0
    فقط و فقط بلدید ادای کشورهای توسعه یافته را در بیاورید ولی در عمل هیچ چیز برای ارائه به مردم مملکت ندارید.همش چشم انداز چشم انداز .فعلأ باید به فکر توجیه عملی نشدن چشم اندازتان در اینده باشید.