میزان نوشت:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت یازدهم به دلیل حضور فعال رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام به اجرای سیاست های کلی اشراف ویژه ای دارد.

محسن رضایی در همایش تبیین سیاست های کلی نظام و نظارت بر حسن اجرای آن با قدردانی از همکاری معاونت حقوقی دولت در برگزاری این همایش، گفت: سال 1393 در روند تبیین سیاست های کلان کشور و همچنین سیاست گذاری ها نقش بسیار مهمی دارد و ما معتقدیم در سال پیش رو این سیاست ها جنبه عملی خواهند داشت.

او با اشاره به اینکه لازم بود ما چنین جلسه ای را تشکیل دهیم، گفت: خوشبختانه دولت استقبال خوبی از سیاست های کلی داشته است و به این دلیل است که خود رئیس جمهور عضو فعال مجمع تشخیص بوده و آشنایی کامل به سیاست های کلان کشور داشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دلیل دوم همکاری قوه مجریه با مجمع تشخیص برای اجرایی کردن سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری این است که این موضوع در دولت یازدهم به فرهنگ و منطق تبدیل شده است و دولت یازدهم از این رو به سیاست کلان توجه جدی دارد.

رضایی گفت: ما توانسته ایم در سطح استان ها با همکاری دولت و استانداری ها برای تبیین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی وارد عمل شویم و خوشبختانه در این مسیر به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اجرایی شدن تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی در دولت گفت: این گونه اقدامات می تواند در مسیر پیشبرد اهداف کلان کشور تاثیر بسیاری داشته باشد.

او گفت: همکاری نزدیکی میان معاونت حقوقی ریاست جمهوری با مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نظارت بر سیاست های کلی وجود دارد و امیدواریم این جلسه کار موفقیت آمیزی برای این امر باشد.

او گفت: با این همکاری درآینده نزدیک مسئله سیاست های کلی به یک راهبرد تبدیل خواهد شد و ما می توانیم بر این اساس به اهداف نظام و انقلاب دست پیدا کنیم.

رضایی با بیان اینکه سیاست های کلی به معنای واقعی همکاری مشترکی بین مجلس و دولت با نظارت مجمع مشخیص مصلحت نظام است، گفت: در تبیین این سیاست ها یک سیستم جامع وجود دارد و تمامی کارشناسان این موضوع را دستور کارهای مجلس و دولت مورد بررسی قرار می دهند و سپس در مجمع تشخیص مصلحت نظام نخبگان کشور نظر خودرا درباره آن ارائه می دهند.
او گفت: در فرایند تدوین سیاست های کلان کشور فرایند مشخصی وجود دارد که پس طی شدن این مرحله این سیاست ها تقدیم مقام معظم رهبری می شود و اخیرا نیز معظم له در فرمی جدید ایده های خود را به مجمع تشخیص ارائه و از این نهاد نظر مشورتی می گیرند تا سیاست های کلان را ابلاغ کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما در حال حاضر می خواهیم وارد مرحله نظارت بر اجرای سیاست های کلی در کشور شویم، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در توصیه ای به ما تاکید کردند که دستگاه های عریضی را برای ایجاد نظارت بر این سیاست ها ایجاد نکنیم از این رو ما از قوای مجریه، مقننه و قضاییه خواستیم که همکاری لازم را با ما مرهون کنند.

او گفت: در حال حاضر در نظام اداری ما متاسفانه آشنایی کامل با مفهوم سیاست های کلان وجود ندارد، اما افراد قانون و آیین نامه ها را به دقت می دانند ولی نسبت به سیاست های کلی آشنایی ندارند.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =