پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: از دو خطه شدن محور قزوین- زنجان، بسیار از استان های شما غربی کشور نیز بهره مند می شوند و در واقع پازل نا تمام توسعه راه آهن غرب کشوربه سر انجام می رسد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه دوخطه کردن راه‌آهن قزوین به زنجان که یکی از آرزوهای دیرینه مردم زنجان در طول 20 سال گذشته محسوب می‌شود،گفت: در سفر اخیر هیئت دولت به استان زنجان، رئیس جمهور به این خواسته مردم در زمینه دو خطه کردن راه آهن قزوین - زنجان پاسخ مثبت دادند و مقرر شد این مسیر در مدت سه سال دوخطه شود.

محمد اسماعیلی با اشاره به تاثیرات مثبت دوخطه کردن راه آهن تهران- قزوین - زنجان در تسهیل حمل و نقل مسافر و کالا ،گفت: یکی از خواسته های دیرینه مردم و ازجمله پروژه هایی که طی 20 سال گذشته در استان زنجان مطرح بوده پروژه دو خطه کردن راه آهن قزوین _ زنجان است و همواره به عنوان مطالبات جدی مردم و مسوولان محلی در هر مقطعی عنوان شده است که با پیگیری های مکرر مدیران استان زنجان و نمایندگان مردم در مجلس این طرح با موافقت و دستور آخوندی وزیر راه و شهرسازی در اولویت برنامه های شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سفر اخیر هیئت دولت به استان زنجان، رئیس جمهور به این خواسته مردم در زمینه دو خطه کردن راه آهن قزوین - زنجان پاسخ مثبت دادند و قول دادند که این مهم اجرایی شود.

وی افزود: مسئولان قول داده اند که مسیرراه آهن قزوین - زنجان در مدت سه سال یعنی تا پایان سال 96 دو خطه شود و برای این موضوع اعتبارات مورد نیاز نیز در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: از دو خطه شدن محور قزوین- زنجان، بسیار از استان های شما غربی کشور نیز بهره مند می شوند و در واقع پازل نا تمام توسعه راه آهن غرب کشوربه سر انجام می رسد.

قابل ذکراست این پروژه یکی از قطعات طرح بزرگ دو خطه کردن خط راه آهن تهران-زنجان تبریزاست که هم اکنون قطعه میانه - تبریز آن با منابع بودجه عمومی در حال ساخت بوده و قطعه تهران - قزوین نیز اخیرا به مناقصه گذاشته شده است و بر همین اساس بدون اجرای قطعه قزوین - زنجان امکان بهره برداری از بقیه این مسیر وجود ندارد.

بنا به دستور رئیس جمهور طی سفر استانی به زنجان در ادامه اجرای دو خطه کردن راه آهن تهران به قزوین دو خطه کردن مسیر راه آهن قزوین به زنجان نیز در دستور کار قرار گرفت.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    8 0
    واقعا شرم آوره. 30 ساله که قراره این خط کشیده بشه. تو کشورهای پیشرفته الان به فکر قطارهای معناطیسی با سرعت بالای 500 هستند ما هنوز یک خط زغالی رو نمیتونیم تو 23 دهه تمام کنیم
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    4 0
    راه اهن غرب حالا اگر نماینده سمت غرب شرق ذغال قند را بلد نباشد ایا خبرنگار نباید ان را تصحیح کند.
  • مسعود A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    7 0
    فکر کردم قراره راه اهن کرمانشاه و سنندج و ایلام برقرار بشه ......فکر کنم تا 50 سال دیگه هم این اتفاق نیافته.