تسنیم نوشت:

معاون شرکت دولتی راه آهن روسیه گفت، این شرکت در حال مذاکره با مقامات ایرانی برای برقی کردن ۶۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی ایران با هزینه ۱.۴ میلیارد دلار است.

به نقل از مسکو تایمز، معاون شرکت دولتی راه آهن روسیه گفت، این شرکت در حال مذاکره با مقامات ایرانی برای برقی کردن ۶۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی ایران با هزینه ۱.۴ میلیارد دلار است.

الکساندر سالتانوف، معاون شرکت دولتی راه آهن روسیه گفت: «این یک پروژه مهم است که هفته گذشته به صورت مفصل در مورد آن با مقامات ایرانی مذاکره شده است.»

به گفته سالتانوف، هیئتی از شرکت راه آهن روسیه و شرکت تابعه آن «در آینده‌ای نزدیک» به ایران خواهند رفت تا در مورد مباحث فنی این پروژه به بحث و تبادل نظر بپردازند.

هزینه کل این پروژه هنوز نهایی نشده است، اما به گفته سالتانوف، مجموع اعتبار تخمین زده شده برای آن ممکن است از یک میلیارد یورو (۱.۴ میلیارد دلار) فراتر برود.

پیشتر تلویزیون دولتی ایران گزارش داده بود که هیئتی ایرانی متشکل از مدیران شرکت راه آهن دولتی ایران در جریان سفر هفته گذشته خود به مسکو، یادداشت تفاهمی را در زمینه یک پروژه خط آهن با مقامات روس به امضا رسانده‌اند.

ولادیمیر یاکونین، رئیس شرکت دولتی راه آهن روسیه، که یکی از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین محسوب می‌شود و در جریان بحران کریمه در ماه مارس نام وی در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است، در جریان این دیدار گفت، ایران یکی از مهمترین شرکای روسیه به خصوص از نظر گستردگی حمل و نقل ریلی به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش یاکونین افزود، وضعیت بین‌المللی فعلی به روسیه و ایران اجازه خواهد داد تا اسناد اقتصادی دوجانبه مهمی را در آینده‌ای نزدیک به امضا برسانند. همزمان با افزایش تنش‌های روسیه و غرب بر سر اوکراین، مسکو روابط خود با متحدان آسیایی‌اش را مستحکم‌تر کرده است.

احمد خدایی، معاون رئیس شرکت راه آهن دولتی ایران در این باره گفت، کار تنظیم این قرارداد ممکن است در ماه آینده نهایی شود.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    2 1
    پیشنهادخیلی مهم. لطفا 2 خطه کردن راه آهن باسرعت 170 کیلومترازتهران به قزوین آمل وبابل گرمسار قم ساوه رانسبت به تمام طرحهای راه آهن الویت بدهید. هم نیازمسکن سازی درتهران راحل میکند. هم آلودگی و ترافیک ومرگ ومیررادرتهران وتمام مسیرهای منتهی به آن حل میکندوالگوی بسیارمناسبی برای توسعه خطوط ریلی است.خواهش میکنم نظرم راانعکاس دهید.