موفقیت های کاروان ایران اعزامی به رقابت های پاراآسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی  خبرگزاری خبرآنلاین  به اینچوون؛ در ادامه بازی های پاراآسیایی ٢٠١۴ از ساعت ٩ صبح امروز(دوشنبه) به وقت محلی تیم والیبال نشسته مردان ایران به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه ٣ بر صفر پبروز شد.
والیبالیست های کشورمان در سه ست متوالی و با نتایج ٢۵-١٠، ٢۵-١۴ و ٢۵-١١ از سد حریف خود گذشتند تا دومین پیروزی خود را در این مسابقات به دست آوردند.
تیم والیبال نشسته مردان کشورمان روز گذشته با نتیجه ٣ بر صفر مغولستان را شکست داده بود.  فرید صائبی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان کشورمان نیز  پس از برتری ٣بر صفر تیم برابر ژاپن گفت: سطح والیبال نشسته ایران بالاتر از آسیا است و ما جزو قدرت های برتر جهان محسوب می شویم. تقریبا همه تیم ها را می توانیم در آسی راحت شکست دهیم و رقیبان اصلی ما چین، قزاقستان و عراق هستند.

صائبی با بیان اینکه بازی رقیبان خود را زیر نظر داریم و آنها را آنالیز می کنیم اظهار داشت: عنوان کرد:فردا با قزاقستان بازی داریم و امیدوارم با شکست این تیم گام سوم را هم محکم برداریم.
سرمربی تیم والیبال نشسته ایران خاطرنشان کرد:چین ۴سال قبل یک گیم از ما گرفت و تلاش می کنیم امسال اجازه این کار را ندهیم و با اقتدار قهرمان شویم. 

اما تیم والیبال نشسته بانوان کشورمان بازی های پاراآسیایی ٢٠١۴ را با شکست آغاز کرد.  والیبالیست های زن کشورمان از ساعت ١٠:٣٠ به وقت محلی در اولین بازی خود به مصاف چین رفتند و با نتیجه ٣ بر صفر شکست خوردند. ایران در این مسابقه در سه ست متوالی و با نتایج ٢۵-١۵، ٢۵-١٨ و ٢۵-٧ مغلوب شدند.

در دو و میدانی دو مدال نقره دیگر به دست آوردیم؛مسعود حیدری مدال نقره رقابت های پرتاب وزنه بازی های پاراآسیایی را از آن خود کرد. در ادامه رقابت های دو و میدانی دومین دوره بازی های پاراآسیایی که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است، مسعود حیدری در ماده پرتاب وزنه کلاس F11/12 با ثبت رکورد 13 متر و 82 سانتی متر به مدال نقره دست یافت. همچنین سیدحبیب حسینی مدال نقره رقابت‌های دوی 200 متر مردان بازی‌های پاراآسیایی را به خود اختصاص داد.  حسینی در ماده دوی 200 متر مردان کلاس T/12 با ثبت رکورد 23 ثانیه و 28 صدم ثانیه به مدال نقره دست یافت. دونده چینی در این ماده قهرمان شد و ورزشکار تایلندی سوم شد.

تيم گلبال مردان ايران هم امروز دوشنبه در ديدار با کره جنوبى با نتيجه 10بر4 به برترى رسيد. ايران فردا سه شنبه در همين چارچوب با مغولستان ديدار خواهد کرد. 

یکی از جذاب ترین اتفاقات صبح امروز در ورزشگاه اصلی بازی ها، مدال نقره هاشمیه متقیان بود که در ماده پرتاب نیزه بازی‌های پاراآسیایی به دست آمد. متقیان در ماده پرتاب نیزه کلاس F55/56 با ثبت رکورد 14 متر و 22 سانتی متر به مدال نقره دست یافت. همچنین لیلا ملکی در همین ماده با 13 متر و 48 سانتی‌متر سوم شد.

هاشمیه متقیان پس از نایب قهرمانی گفت: مسابقه خوبی بود. سطح بازی ها بسیار بالاست اما با این حال می توانستم طلا بگیرم. متقیان افزود: یک اتفاق ساده، مدال طلا را از من گرفت. متاسفانه در کلاسبندی ما، اتفاقاتی رخ داد تا رکوردم پایین بیاید و نایب قهرمان شوم. البته این شرایط هم خیلی خوب است چون در میدان مسابقه، آب وهوای سردی داریم و برای من اصلا بد نبود که مدال نقره به دست آوردم. این بانوی قهرمان کشورمان اضافه کرد: البته ماده اصلی من، پرتاب دیسک است که امیدواری زیادی دارم که در آن رشته، مدال طلا به دست آورم. همچنین در پرتاب وزنه هم شانس مدال دارم که در روزهای آینده، شانس خودم را آزمایش خواهم کرد.

البته خوشرنگ ترین مدال صبح امروز را قهرمان خوب کشورمان ساره جوانمردی به دست آورد. در پایان مسابقات تپانچه بادی 10 متر کلاس p2 ساره جوانمردی با کسب امتیاز 380 در دور مقدماتی و 200/4 در فینال این رشته طلایی شد. وی در این رشته رکورد فینال مسابقات جهانی را نیز جابجا کرد. رکورد پیشین فینال این رشته که در اختیار خودش بود به 200/4 ارتقا یافت. عالیه محمودی دیگر نماینده کشورمان نیز با 164/9 امتیاز به مدال برنز دست یافت. او پس از این افتخارآفرینی، به اتاق دوپینگ رفت تا تست بدهد. جوانمردی روز گذشته نیز یکی از طلایی های کاروان ایران بود. 
جوانمردی
حسین امیری سرمربی تیم ملی تیراندازی ایران بعد از کسب دومین مدال طلای شاگردش گفت : ساره جوانمردی پدیده تیراندازی ایران است و هیچ کس نمی تواند با او مقابله کند. انتظار کسب مدال طلای ساره جوانمردی را در تپانچه خفیف 50 متر و تپانچه بادی 10 متر را داشتم. به دوستانم گفته بودم منتظر شگفتی در این مسابقات باشید اما منظورم تپانچه خفیف 50 متر بود. امیری با اعلام این مطلب که وی باید پیش از این هم باید در مسابقات تپانچه خفیف 50 متر شرکت می کرد اظهار داشت : جوانمردی پدیده تیراندازی ایران و شبیه لیونل مسی است. وی استعداد رقابت در اکثر رشته های تپانچه را دارد و ای کاش مدتها پیش در این مواد شرکت می کرد.
وی درباره سومی عالیه محمودی نیز اظهار داشت : حضور محمودی در فینال کاملا مشهود بود چون تجربه حضور در این رشته را دارد اما فشار زیادی را در فینال تحمل کرد و سوم شد.

مهدی زمانی در تپانچه بادی 10 متر مردان نقره گرفت.  در شروع رقابت های عصر، مهدی زمانی در فینال مسابقات تیراندازی تپانچه بادی 10 متر مردان با رکورد 193/5 نایب قهرمان شد. در این مسابقه نماینده تایلند قهرمان شد و تیرانداز کره ای بر سکوی سوم قرار گرفت.
در رشته جودو، سعید رحمتی جودو کار ایران در وزن 66 با غلبه بر جودو کار ژاپن توانست به مدال برنز بازیهای آسیایی دست پیدا کند.
رحمتی در وزن 66 کیلو گرم در دور نخست حریف تایلندی را شکست داد تا راهی نیمه نهایی شود. او در نیمه نهایی مقابل جودو کار میزبان بازنده شد. رحمتی در شانس مجدد مقابل جودو کای ژاپن با امتیاز ایران برنده شد و به مدال برنز رسید. سید میثم بنی تبار در وزن 60 کیلوگرم هم امروز تاتامی رفت اما در نهایت در نیمه نهایی مقابل حریف مغول شکست خورد و در مرحله شانس مجددا هم در 10 ثانیه پایانی مقابل حریف چین بازنده شد. به این ترتیب جودو در روز نخست یک مدال برنز را کسب کرد. سعید رحمتی در این باره گفت: برای رسیدن به مدال از همه حريفان سرتر بودم اما مصدوميت مانع از موفقیت من شد. وی ادامه داد: هم از ناحیه کتف و هم از کشاله پا مصدوم بودم به همین دلیل مدت زیادی.از تمرینات دور بودم و با آمادگی صد در صد اگر می آمدم طلا برای خودم بود.

رحمتی سعید
تيم بوچيا نیز به عنوان چهارمي بسنده كرد. تيم دبل كلاس ٣ بوچيا كشورمان به عنوان چهارمي دومين دوره بازي هاي پاراآسيايي دست يافت.  محمدرضا كاري و فاطمه بهنمي براي كسب برنز با تيم هنگ كنگ رقابت كردند و در نهايت با نتيجه ٥ بر يك مغلوب اين تيم شدند. تيم ايران پيش از اين ديدار هم ٦ بر صفر از تيم كره شكست خورده و از رسيدن به فينال بازمانده بود.
252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =