پانا نوشت:

یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به نحوه عملکرد مهدی چمران در خصوص لغو حکم معاون اجرایی شورا گفت: متاسفانه حداقلهای رفتاری دراین رابطه رعایت نشده است.

غلامرضا انصاری با بیان اینکه چمران شورا را با پادگان اشتباه گرفته گفت: شان شورا ایجاب می کند که به رای مردم احترام گذاشته و حداقل های اخلاقی را رعایت کنیم. شجاع پوریان قبل از سفر در نطق پیش از دستور خود رسما از این سمت استعفا کرد اما در آن زمان در این خصوص سکوت می شود و زمانی که وی در سفر بوده حکمش لغو می شود.
او با تاکید بر اینکه حق انتخاب معاونت اداری واجرایی بر عهده شورا است گفت: می توانستند یک هفته ای صبر کنند و بعد این اتفاق رخ می داد از این موضوع بدتر ادبیاتی است که به کاررفته اینکه اعلام شود حکم شماره فلان لغو است بسیار ادبیات ناپسندی است در یک هنگ مرزی نیز چنین اتفاقی نمی افتد و یک گروهبان درجه دار دون پایه نظامی و انتظامی نیز مجموعه خودش را چنین مدیریتی نمی کند.
انصاری گفت: مدیریت در مجلس و شورا با بخشهای اجرایی متفاوت است زیرا رئیس شورا مشروعیت خود را از رای نمایندگان می گیرد و انتخابی است نه انتصابی و باید حداقل های اخلاقی در این موضوع رعایت شود.
او درخصوص خارج کردن یک بند از دستور جلسه شورا بدون رای گیری در صحن گفت: مطمئنا اگر رای گیری انجام می شود بطور عرفی همه رای می دادند اما اینکه خود فرد در این رابطه تصمیم گیری کند غیر قانونی است و امیدواریم آقای چمران شیوه نامناسب مدیریت خود در شورای دوم و سوم را ادامه ندهد و ما نیز بعنوان عضو شورا تذکر خود را به صورت علنی نیز خواهیم داد.
به گفته انصاری بر اساس تجربه 10 ساله مدیریت چمران بر شورا وی کمترین حضور کیفی را در شورا داشته و بیشتر کارهای کیفی و تنظیم مقررات زیربنایی در شورای اول انجام شده است.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به ثبات کمیسیون ها در سال دوم شورا گفت: این کار غیرقانونی بود و هم بر خلاف آئین نامه و هم بر خلاف عرف رفتار شد زیرا نمایندگان شورا مکلف هستند بر اساس سوگندی که یاد کرده بر اساس تخصص علاقه و حساسیت هایشان کمیسیونشان را خودشان انتخاب کنند اما ریاست جدید شورا با دیدی سیاسی و تنها به خاطر برهم نخوردن ترکیب کمیسیون ها چنین تصمیمی گرفت.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    46 1
    همه ميدانند كه سياسيون بفكر بخور بخور هستند و در اين رهگذر اخلاق فداي سياست شده است.
  • سعید IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    68 2
    بیش از این از اقای چمران توقعی نمیره..
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    8 3
    دوست باشید
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    61 2
    این چمران خیلی آدم بیخودی هستش .... همش داره نون اسمشو میخوره..... کاشکی یه ذره مثل داداشش بود.
  • بی نام DE ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    22 4
    این دیدگاه ، در سطح کشور عمومیت دارد .......
  • جاوید IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    4 57
    این آقایون چون ریاست شورا رو از دست دادن بخاطر همین آقای چمران رو تخریب میکنن.اصلا ذات اصلاح طلبها تخریب و منفی بافیست.تحمل شکست رو ندارن .خدا نکنه اینها دولت یا مجلس رو در اختیار بگیرن.
  • بهنام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    2 29
    انصاری شکر خورد
  • بی نام CN ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    21 0
    کجایی دکتر ببینی با اسمت به کجاها که نرسیدن حاج مصطفی