میزان نوشت:

مدیرکل محیط زیست استان تهران با تاکید بر این که عبور از طرح جامع و تفصیلی نباید توسط هیچ شخص یا سازمانی بدعت شود، گفت: در خصوص حفظ کاربری اصلی بوستان مادر مجموعه مدیریت شهری باید به نظر شورای عالی معماری و شهرسازی تمکین کند.

محمد هادی حیدرزاده در خصوص تبدیل زمین بوستان مادر به مجتمع تجاری نور گفت: عبور از طرح جامع و تفصیلی نباید توسط هیچ شخص یا سازمانی بدعت شود. این در حالی است که تا لحظه رونمایی از طرح تفصیلی در سال 1391 قرار بود محدوده بوستان مادر به فضای سبز برای شهروندان منطقه تبدیل شود، اما امروز هشت برج ۱۷ طبقه در آن ساخته می شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: مرجع اصلی این موضوع شورای عالی محیط زیست است، در نتیجه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت بر این موضوع حساس هستند. از سوی دیگر شورای عالی معماری و شهرسازی نیز تاکنون دو بار این موضوع را به عنوان عبور از طرح جامع و تفصیلی اعلام کرده است، اما تا کنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

حیدرزاده گفت: در خصوص حفظ کاربری اصلی بوستان مادر مجموعه مدیریت شهری باید به نظر شورای عالی معماری و شهرسازی تمکین کند.

گفتنی است؛ سابقه تخلف درباره این زمین به شورای سوم باز می گردد. شهرداری با وجود اعتراض هایی که از سوی شورای شهر، کمیسیون اصل 90 مجلس و مردم و نیز مکاتباتی که رئیس جمهور با رئیس شورای شهر، سازمان محیط زیست، دفتر مقام معظم رهبری به منظور توقف اجرای پروژه نور در بوستان مادر داشته اند، همچنان به این تخلف خود که برخلاف منویات رهبری در صیانت از فضا سبز است، اصرار دارد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    4 0
    اهالي منطقه نيز خواستار حفظ آن بعنوان فضاي سبز هستند اين منطقه به اندازه كافي مراكز تجاري اداري دارد
  • علیرضا A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    3 0
    خبرآنلاین عزیز در منطقه مهر شهر کرج و در بلوار شهرداری چهار باندی که مجوز احداث 3 طبقه مسکونی و نهایتا تحت بعضی شرایط 4 طبقه مسکونی صادر میشود در بلوار 112 و جنب ساختمان مخابرات و شهرداری منطقه 4 ، مجوز احداث 4 برج 10 طبقه و یک برج 17 طبقه صادر شده که ساخت و ساز در آن به سرعت در حال انجام است و مالک پروژه که گفته میشود بنیاد مستضعفان و یا خود شهرداری میباشد نیز به دلیل عدم اعلام بر روی تابلوی مشخصات پروژه ، ناشناس مانده. این در حالی است که در این منطقه به شدت با ساخت و ساز غیر مجاز برخورد میشود و گویا صدور مجوز برای افراد عادی غیر ممکن ولی برای "دوستان" بلا اشکال است. این منطقه زیبا در شهر کرج با اینگونه اقدامات در حال نابودیست ولی چون در تهران نیست اهمیتی برای کسی ندارد.
  • شهروند IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    3 0
    علت سكوت شهرداري در خصوص تغيير كاربري غير مجاز ٧ هكتار چيست؟ چرا با حصار بلندي در دور اين مجموعه حتي شهبا فعاليت مي كنند؟