ایسنا نوشت:

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد که سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت عربستان، هیچ موردی از ابتدا به ابولا را گزارش نکرده‌اند.

دکتر سیدعلی مرعشی که هم‌اکنون در مکه‌مکرمه به سر می‌برد، حال عمومی حجاج را خوب توصیف و تصریح کرد که هیچ بیماری فراگیری در میان آن‌ها مشاهده نشده است.

رئیس مرکز پزشکی حج در این‌باره گفت که این یک روند همیشگی است و وزارت بهداشت در جهت حفظ سلامت مردم اقداماتی را در مبادی ورودی انجام می‌دهد.
او گفت: علاوه بر این توصیه‌های به مسافران ارائه می‌گردد که در صورت داشتن علایم بیماری، از روش پیگیری درمان آن‌ مطلع شوند.

او گفت: در اواخر سال ۹۲ و اوایل سال ۹۲ موضوع بیماری کرونا نیز مطرح شد که ظاهرا وضعیتی موسمی داشت و از ۱۹ تیرماه تاکنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در عربستان مشاهده نشده است.

دکتر محمدجعفر صادقی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت خراسان رضوی از بهره‌گیری از دستگاه تب‌سنج لیزری در فرودگاه مشهد برای تشخیص بیماری ابولا و کرونا خبر داد.

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هم پیش از شروع عملیات حج تمتع ۹۳ گفت: احتمال ابتلای زائران ایرانی به ویروس ابولا بسیار بعید است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    6 0
    اگه اشتباه كنن چي؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    6 0
    با چشم مسلح ديديد يا با چشم غير مسلح؟