ویروس ابولا خطرناک تر از آن چیزی است که تصور می رود چرا که تمهیدات بهداشتی هم جلودار آن نیست.

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین ،با تایید آلوده شدن یکی از پرستاران بیمارستان دالاس به ویروس کشنده ابولا، تدابیر پیشگیرانه درایالت تگزاس تشدید شده است.

بی بی سی نوشت،علیرغم پاکسازی منزل و محوطه اطراف محل اقامت این پرستار که مراقبت از یک فرد مبتلا به ویروس را برعهده داشته، مسئولان احتمال افزایش موارد ابتلا را بعید نمی دانند.

نینا فام هنگام مراجعه توماس اریک دانکان (متوفی) به بیمارستان با او تماس داشته و علیرغم رعایت موارد احتیاطی و پوشیدن دستکش و زدن ماسک بر روی دهان، به گواه آزمایشات پزشکی آلوده شده است.

دکتر فرایدن تام، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در آمریکا در واکنش به این موضوع گفت: «باید در نظر داشته باشیم که احتمال افزایش موارد ابتلا، بویژه در میان کادر بیمارستان که با فرد مبتلا در ارتباط بوده اند، وجود دارد. علائم آلودگی در یکی از کارکنان مرکز درمانی مشاهده شده که انتظار می رفت و اگر موارد بیشتری هم مشاهده می شد، ما را شگفت زده نمی کرد.»

کنترل های دقیق تر بر پروازهای ورودی از مبدا کشورهای با خطر بالای ابولا از دیگر تمهیدات پیشگیرانه فرودگاههای آمریکاست.

تمهیدات مشابهی نیز در دستور کار فرودگاههای لندن قرار گرفته و کشورهای بیشتری نیز برای مبارزه با ویروس کشنده ابولا اعلام آمادگی کرده اند.

بعنوان نمونه ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه از آمادگی کشورش برای همکاری بیشتر با سازمان جهانی بهداشت در راستای مبارزه با ابولا خبر داد.

قرنطینه در بروکسل


یک مرد در بلژیک از بیم ابتلا به بیماری ابولا در قرنطینه قرار گرفت.

به گزارشیورونیوز،، بر اساس گزارش رسانه های بلژیک اداره فدرال بهداشت عمومی این کشور روز دوشنبه تائید کرد که این فرد نشانه هایی مشابه با ابتلا به ابولا از خود نشان داده و به همین علت در بیمارستان دانشگاه سن پی یر در بروکسل بستری شده است.
به نوشته روزنامه اشتاندارد ، این فرد اخیرا از کشور آفریقایی گینه که از جمله مناطق آلوده به ابولاست به بلژیک بازگشته است.

سخنگوی بیمارستان سن پی یر هم گفت این مرد صبح دوشنبه به علت داشتن تب بالا در این بیمارستان بستری شد.

این سخنگو گفت :« احتمالا 48 ساعت طول خواهد کشید تا ما در مورد وضعیت وی مطمئن شویم. درصد اینکه او به ویروس ابولا آلوده شده باشد خیلی کم است. او احتمالا به مالاریا مبتلا شده است.»

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    1 0
    عجب دنیایی شده ها
  • علی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    دنیایه که ما ساختیم