ایسنا نوشت:

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: شایع‌ترین حوادث روی داده برای کودکان عبارتند از حوادث ترافیکی، غرق شدگی، سوختگی، سقوط و مسمومیت که می‌توان با انجام یکسری اقدامات پیشگرانه از بسیاری حوادث روی داده برای کودکان جلوگیری کرد.

روزبه رجائی غفوری در گفت‌وگویی به بهانه‌ی هفته‌ی جهانی کودک یادآور شد: حوادث روی داده برای کودکان تکرارپذیر اما جبران‌ناپذیر است و باید بر اصل پیشگیری از حوادث در کودکان تاکید کرد.

وی ادامه داد: با انجام یکسری از اقدامات پیشگیرانه در منازل، مدارس، خودروها و ... می‌توان از بسیاری از حوادث برای کودکان جلوگیری کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با تاکید بر آموزش کودکان و والدین در زمینه کاهش حوادث و تکرار آنها برای کودکان گفت: اگر بتوان این آموزش را گسترده‌تر کرد و موارد پیشگیرانه را در حوادث ذکر شده توضیح داد، مطمئنا شاهد کاهش حوادث روی داده برای کودکان خواهیم بود.

رجائی بستن کمربند ایمنی در خودرو، استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه، به کار بردن صندلی محافظ کودک، حصارکشی استخرها، نصب درپوش برای چاه‌ها، رها نکردن کودک در حمام و استخر به تنهایی، استفاده از وسایل هشداردهنده دود، جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن، پرهیز از ذخیره نمودن وسایل قابل اشتعال، پوشاندن پریزهای برق توسط در پوش‌های مخصوص، نصب حفاظ برای پنجره‌ها، استفاده از نرده و میله محافظ برای پله‌ها، قرار دادن مواد سمی و داروها دور از دسترس کودکان و بسته‌بندی مقاوم داروها و سایر سموم در برابر کودک را از جمله اقدامات پیشگیرانه در بروز حوادث برای کودکان برشمرد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =