استقبال استرالیایی ‌ها از کمپین حمایت از بانوان مسلمان

خبرگزاری ایکنا نوشت:

با گسترش تعصبات و تعدی‌ها علیه مسلمانان به‌ویژه بانوان مسلمان در استرالیا، پویش(کمپین) مردمی با عنوان «زنان در همبستگی با حجاب» در رسانه‌های اجتماعی شکل گرفته است. در این پویش، بانوان استرالیایی در حمایت از بانوان مسلمان محجبه، ضمن بر سر گذاشتن حجاب، عکس‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند و بر حق آزادی دینی تأکید می‌کنند.

این پویش که حدود 10 روز پیش آغاز شده، تاکنون بیش از 18 هزار نفر عضو پیدا کرده است. مریم ویس‌زاده، وکیل استرالیایی و آغازکننده پویش مزبور می‌گوید: این پویش بر این نکته تأکید می‌کند که ما بیش از تفاوت‌هایمان با هم نقاط اشتراک داریم.

اخیراً و همزمان با افزایش فشارها از سوی دولت استرالیا علیه مسلمانان به بهانه «مقابله با تروریسم»، تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا اظهاراتی در باب نامطلوب بودن حجاب بانوان مسلمان ابراز کرد که در نتیجه آن شرایط برای بانوان مسلمان در جامعه استرالیایی سخت‌تر شده است.

ویس‌زاده می‌گوید: بانوان مسلمان استرالیا همواره با مشکلات ناشی از پدیده اسلام‌هراسی مواجه بوده‌اند و اظهارات اخیر مقامات سیاسی استرالیا در مرتبط کردن اسلام با تروریسم و مقابله با حجاب، وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند. این پویش با هدف اعلام همبستگی مردم با مسلمانان به ویژه بانوان راه‌اندازی شده است.

از سوی دیگر، عایشه مرحفور، یک روزنامه‌نگار از شهر سیدنی استرالیا در مورد این پویش اعلام کرد: سر کردن حجاب و اعلام همبستگی با دوستان مسلمان کار نیکویی است اما اینکه عکسی گرفته شود و بعد همه بر سر کار و زندگی خود برگردند، کاری از پیش نمی‌برد و بانوان مسلمان هر روز باید با تهدید و تبعیض دست و پنجه نرم کنند.

وی گفت: من فکر می‌کنم بیشتر تمرکز فعالیت‌های رسانه‌ای باید بر خود بانوان مسلمانی باشد که به عنوان قربانیان این شرایط، مورد حمله و تهدید قرار می‌گیرند.

مرحفور گفت: شنیدن صدای رنج و درد مسلمانان بیش از تلاش برای درک پاره‌ای از آلام آنان، مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =