جلسه ستاد عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی با محوریت ارایه گزارش دستگاه ها از اقدامات انجام شده در حوزه عفاف و حجاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران؛ این جلسه با حضور سياوش شهريور مديركل امور فرهنگي و اجتماعي استانداري،عليرضا مهدوي شاهرودي مشاور فرهنگي استاندار و مديركل روابط عمومي ،زهرا ساعي مديركل امور زنان و خانواده، فرمانداران شهرستان هاي استان و جمعي از مسئولان و نمايندگان دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد برگزار شد.

مديركل فرهنگي و اجتماعي استانداري تهران در جلسه عفاف و حجاب و صيانت از حقوق شهروندي گفت:‌ حجاب نبايد با نگاه سياسي همراه باشد بلكه امري دروني است كه با روش هاي اقناعي قابل بسط و گسترش است.

سياوش شهريور در جلسه عفاف و حجاب و صيانت از حقوق شهروندي با اشاره به اهميت و حساسيت موضوع عفاف و حجاب در جامعه گفت:‌ عفاف اولويت است و حجابي كه برخواسته از عفاف باشد مدنظر ماست.

مديرل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري تهران با بيان اينكه طبق مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي وظيفه داريم تا بر حوز تكاليف ساير دستگاه هاي اجرايي در بخش عفاف و حجاب نظارت داشته باشيم افزود:‌كارمندان درون سازماني همه ادارات بايد از حجاب متعارف و مطلوبي برخوردار باشند. يكي از آداب شرع حفظ پوشش ظاهري است. حجاب نبايد با نگاه سياسي همراه باشد و امري دروني است كه با روش هاي اقناعي قابل بسط و گسترش است.

وي افزود:‌بايد به جوانان و بانوان بياموزيم كه حجاب متانت و نوعي مصونيت در مقابل آسيب هاي اجتماعي به همراه دارد واگر با خروج از افراط و تفريط به گسترش عفاف جامعه بپردازيم حتما موفق هستيم.

شهريور تاكيد كرد:‌ ‌اشكالاتي كه در زمينه حفظ عفاف جامعه در برخي افراد ديده مي شود ناشي از غفلت آنها است و براي حل اين مشكل نيازمنديم همراهي و يگانگي همه دستگاه ها هستيم زيرا موضوع عفاف و حجاب همچون كلافي است كه براي رسيدگي به آن مجموعه اي از اقدامات دستگاه ها را مي طلبد.

 

دولت یازدهم روش های سلبی در حوزه عفاف و حجاب را نمی پذیرد

مديركل روابط عمومي استانداري تهران در اين جلسه با اشاره به اهميت سيره نوراني اهل بيت (ع) در تربيت و هدايت جوانان جامعه گفت:‌ اگر سبك و سيره تربيتي اهل بيت در جامعه ما آنچنان كه بايد رعايت شود، شاهد دين گريزي جوانان و فاصله گرفتن آنها از فرهنگ عفاف و حجاب نيستيم.

مهدوي شاهرودي با تاكيد بر نقش رسانه ها در توسعه و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب افزود:‌ رسانه ملي نقش بي بديلي در اين حوزه دارد كه به نظر مي رسد از تمام ظرفيت هاي خود براي اين مهم بهره نگرفته است.

مشاور فرهنگي استاندار به تاثير سازنده مدارس و دانشگاه ها در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره كرد و گفت:‌ در اين حوزه مدارس مي توانند با معرفي زيبايي ها و ارزش واقعي حجاب و عفاف آن را در جامعه فراگير كنند.

مهدوي در بخش ديگري از سخنانش به ايجاد كنترل هاي سازنده و غير پليسي در دستگاه هاي اجرايي و ادارات نيز اشاره كرد.

وي ادامه داد:‌آرايش شهري و نحوه معماري شهرسازي دركلانشهر تهران اثراتي بر فرهنگ عفاف و حجاب گذاشته است كه با رعايت معماري اسلامي و ايراني مدنظر مقام معظم رهبري مي توان به عفيف تر شدن جامعه كمك كرد.

مهدوي بر اولويت روش هاي ايجابي ،تربيتي و تشويقي در زمينه حجاب تاكيد كرد و گفت‌: دولت يازدهم روش هاي سلبي و سختگيرانه را در اين حوزه نمي پذيرد و برخورد انتظامي و قهري را آخرين قدم و صرفا در مواجهه با ساختارشكنان ضروري مي داند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    10 2
    حجاب باید اختیاری باشه نه اجباری .