ایرنا نوشت:

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری جلسه ای بین مسوولان این وزارتخانه با معاون نظارت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری درباره کسری بودجه دانشگاه ها خبر داد.

محمدعلی نجفی گفت: قرار است جلسه ای را درباره کسری بودجه دانشگاه ها که عمدتا ناشی از عدم تخصیص بودجه در سال های 1390 و 1391است، داشته باشیم.

او گفت: در این جلسه مسائل مرتبط با کسری بودجه دانشگاه ها را به طور کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

محمدحسین امید معاون مالی و اداری وزیر علوم پیشتر اعلام کرده بود که در دو سال آخر دولت دهم، در حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان از بودجه دانشگاه تخصیص داده نشده است.

در زمان حاضر آموزش عالی کشور از کسری بودجه یک هزار و 500 میلیارد تومانی رنج می برد.

نجفی گفت: امیدوارم بتوانیم در جلسه با محمدباقر نوبخت و تیم همراه ایشان مشکلات آموزش عالی را به خوبی مطرح و از آنها دفاع کنیم، این موضوع به طور حتم به حل مشکلات کمک می کند.

سرپرست وزارت علوم گفت: در دولت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نگاه مثبتی به دانشگاه ها و مسائل پژوهشی وجود دارد.

او همچنین تخصیص بودجه دانشگاه ها در سال جاری را «راضی کننده» توصیف کرد و گفت: تاکنون مشکلی از نظر تخصیص بودجه های عمرانی و جاری دانشگاه ها نداشته ایم.

نجفی با بیان اینکه مقدار کمی نیز از بودجه سال 1392 دانشگاه ها تخصیص داده نشده است، گفت: اگر بودجه سال های 1390 و 1391 دانشگاه ها به درستی و کامل تخصیص داده می شد، به طور حتم امروز مشکلات بودجه ای نداشتیم.

تخصیص بودجه دانشگاه ها در سال 1392، نزدیک به 95 درصد بود در حالی که در سال های 1390 و 1391 تخصیص بودجه دانشگاه ها در حدود 65 درصد بوده است.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =