میزان نوشت:

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در سال‌های گذشته شاهد واردات 5 میلیارد دلار تجهیزات مخابراتی به کشور بوده‌ایم، گفت: 90 درصد گوشی‌های تلفن همراه در کشور به شکل قاچاق وارد شده‌ است.

رضا رحمانی صبح روز دوشنبه در مراسم پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی که در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی برگزار شد، با اشاره به اینکه در داخل کشور ظرفیت خوبی برای تولید تجهیزات مخابراتی داریم اما بی توجهی به آن صورت گرفته است، گفت: در سال 84 حدود 800 میلیون دلار در حوزه مخابرات واردات تجهیزات داشتیم که این رقم در سال 92 بیش از 3 میلیارد دلار شد.

او ادامه داد: این امر نشان دهنده این است که کشور در حال توسعه است و معنای دیگر آن این است که واردات بیشتر شده است اما باید به تولید داخل توجه جدی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: 2 میلیارد دلار در سال قبل گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است و این بازار کوچکی نیست و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه 90 درصد گوشی‌های تلفن‌های همراه قاچاقی وارد کشور می شود، گفت: این جمله به این معنی است که گوشی های تلفن همراه در داخل نمایندگی و دفتر مجاز هم ندارند، یعنی خدماتی ارائه نمی دهند.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    3 0
    این گوشی ها رو که بخش خصوصی و مردم عادی قاچاق نمیکنن؟؟؟؟؟؟کیه که قدرتشو داره؟؟؟؟؟
  • فرهاد A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    6 0
    این که خبر جدیدی نبود. بیشتر از 90 درصد هم هست.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    2 0
    قبلنم گفتم تا وقتی شرکتها در ایران نمایندگی رسمی واقعی نداشته باشن همونطور که در سایر کشورها وجود داره که هم جنس اصل میده هم خودش گارانتی میکنه این قاچاق ادامه خواهد داشت
  • فرح A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    2 0
    اولا خوش به سعادت ما كه چنين مرزهاى امنى رو داريم كه قاچاق به اين راحتى صورت مى گيره دوما حالا مگه اوناييكه نمايندگى دارن چه خدمات مفيدى انجام ميدن كه اين غير مجازا انجام نميدن برا ى گارانتىها ايقدر ماده و تبصره گذاشتن كه پشيمون مى شى از گارانتى كردن