مدال طلای بیستم برای فرزان آشورزاده/نوجوانی که مثل شیر جنگید/«سخت ترین قرعه را داشتم اما قهرمان شدم»

مدال طلای بیستم ایران را دلاور تیم ملی تکواندوی ایران بدست آورد. او در مبارزه با مامیوف توانست صاحب مدال طلا شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین غ فرزان آشورزاده دلاور جوان تکواندوی ایران که برای رسیدن به بازی فینال دو عنوان دار جهان را شکست داده بود در بازی فینال به مصاف رقیبی از قزاقستان رفت. درحالی که ایران دو فینال بانوانش را خیلی ساده از دست داده بود و بوکسورهای ایران هم به راحتی برابر حریفان قزاق کم آورده بودند ف فرزان باید برای طلای بیستم می جنگید. مدالی که آخرین فرصت رشته های رزمی برای برابر کردن مدال های ایران با بازی های آسیایی گوانگژو بود. این رقابت حساس در دو دقیقه اول حاصلی نداشت و دو مبارز از هم امتیازی نگرفتند. او برای استراحت پیش مهدی بی باک مربی سرشناس و عنوان دارش رفت تا در ادامه حسرت طلا را نخورد. مبارز قزاق اما توانست ضربه بالای خود را به صورت فرزان بنشاند و بلافاصله یک آبدولیو از او امتیاز 4 را برایش آورد و فرزان هم توانست دو امتیاز از مشتهایش بگیرد. این پایان راند دوم مبارزه بود.فرزان به خوبی توانست با دفاع های خود امتیاز سوم را هم بگیرد. او با ضربه چرخشی خود 5 بر 4 پیش افتاد. او تمام تلاشش را می کرد تا صاحب این مدال طلا باشد . امتیاز ششم را هم گرفت و باید  مدالش را نگه می داشت. او در این شرایط امتیاز هفتم را هم گرفت و طلای بیستم ایران را صید کرد و دلاورانه جنگید.

فرزان که بدون شک زیباترین مدال کاروان ایران را با رقابت هایی حساس بدست آورد بعد از کسب این مدال طلای شیرین بیستم در جمع خبرنگاران گفت:«شلوغترین گروه مسابقات ، گروه من بود  . اتفاقا سخت ترین قرعه به نام من افتاد ولی بعد از ماهها تمربن ترسی به خود راه ندادم چون برای هر کدام ار ابن حربفات برنامه داشتم.»

او  ادامه داد:« سخت ترین حربفم چینی بود که خیلی اذیت شدم ولی مهمترین و حساس تربن مسابقه من با حریف چین تایپه بود که از هر دو میدان به لطف خدا پیروز بیرون امدم.این مدال متعلق به تمامی جامعه تکواندو و مردم ایران است و از اینکه دعاهای خیرشان پشت سرم بود تشکر می کنم بخصوص از دیگر تکواندوکاران که در اردو بودند و کادر فنی که در هر مسابقه حریفان را آنالیز می کردند و خوسحالم ار اینکه چهارمین طلای تکواندو و بیستمین طلای کاروان به نام من ثبت شد. »

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    12 0
    یه دونه باشه..
  • ماهوتچی A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    16 2
    ماشالله شیر مرد دمت گرم فقط 17 سال دمت گرم بازم
  • سام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    57 2
    تو 17 سالته ما هم یروز 17 سالمون بود .... تو کجا و من کجا
  • مسافر IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    16 3
    درود بر مازندران
  • هادی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    13 2
    واقعا نترس و جنگنده مبارزه می کرد اگه میباخت هم چیزی ازش کم نمیشد چون واقعا تلاششو کرده اما بهنام اسبقی طلا گرفت چه طلا گرفتنی همه رو دق مرگ کرد به خودش زحمت نمیداد پاشو ببر بالا یا ضربه ای بزنه
  • محمد A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    5 0
    از اینکه تکواندوکاران ما مخصوصا فرزان آشورزاده نتیجه خوبی کسب کردند و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآوردند صمیمانه به همه بچه های تیم ملی و ایرانیان تبریک ویژه میگم.... دم همه تون گرم بچه ها....
  • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    8 0
    شاگرد مهماندوست رو شکست داد و فینالیست شد
  • سجاد A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    3 0
    اونقدر مردی که توصیف پذیر نیست