مخاطبان و علاقمندان به حوزه کتاب از این پس می‌توانند برای دستیابی به بانک اطلاعات ثبت شده حوزه نشر کشور، با شماره 9009003000 تماس بگیرند.

به گزارش خبرآنلاین، در بانک اطلاعات خانه کتاب، آمار کتابهای ثبت شده، تازه‌های نشر، اطلاعات ناشران، کتابفروشان، صحافان و لیتوگرافی‌ها و غیره از سال 1357 تاکنون ثبت شده است. در بانک اطلاعات خانه کتاب نیز مشخصات کتابشناختی تمام کتابهای که در کشور منتشر می‌شود، به انضمام معرفی کوتاه، تصویر روی جلد و نیز تصور صفحات نخستین هر کتاب (تا قبل از متن اصلی) دو روز پس از اخذ مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این پایگاه ثبت شده است.

اطلاعات و راههای دسترسی به ناشران فعال کشور نیز در همین پایگاه قابل دستیابی است. علاوه بر اطلاعات کتابها و ناشران ، مجموعهای از بانکهای اطلاعاتی حوزه کتاب نیز در این موسسه تولید می شود که از طریق این پایگاه قابل دستیابی است.

این بانکها عبارتند از «بانک نسخه‌های خطی ایران و برخی کتابخانه‌های جهان»، «کتابفروشی‌ها»، «چاپخانه‌ها»، «اهل قلم»، «کاغذفروشی‌ها»، «لیتوگرافی‌ها»، «صحافی‌ها»، «مراکز پخش کتاب»، «تصویرگران»، «طراحان گرافیست»، «ناشران الکترونیک» و «نمایندگان ناشران خارجی».

مخاطبان و افراد علاقه‌مند می‌توانند برای دسترسی به اطلاعات حوزه نشر به سایت خانه کتاب مراجعه کنند و با شماره 9009003000 تماس بگیرند. اطلاع‌رسانی از طریق این شماره رایگان است و هزینه‌ای برای تماس گیرنده ندارد واحد اطلاع‌رسانی خانه کتاب از ساعت 8 تا 16 پاسخگوی مراجعه کنندگان است.

خبر دیگر از خانه کتاب اینکه، لوح فشرده کتابشناسی دفاع مقدس یکشنبه در سرای اهل قلم خانه کتاب رونمایی می‌شود.
«لوح فشرده کتابشناسی دفاع مقدس» به مناسبت سی و چهارمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و هفته دفاع مقدس و از سوی خانه کتاب تولید شده است.

نرم‌افزار کتابشناسی دفاع مقدس شامل اطلاعات کتابشناختی 8494 عنوان کتاب منتشر شده در موضوع «دفاع مقدس» از سال 1359 تا نیمه اول سال 1393 است.

در مراسم رونمایی از «لوح فشرده کتابشناسی دفاع مقدس» سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر دکتر نامی، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار گلعلی بابایی، رییس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، رضا دولتی، مدیر ادبیات و انتشارات سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نجفعلی میرزایی مدیرعامل موسسه خانه کتاب حضور خواهند داشت.

این مراسم روز یکشنبه 6 مهر ماه از ساعت 11 در سرای اهل قلم خانه کتاب به نشانی، خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 برگزار می‌شود.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    4 0
    از شما ممنونیم که اینقدر به فکر ما کتابدوستا هستید سپاس
  • 118کتاب A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    3 0
    لطفاً هزینه هر دقیقه تماس با خط با پیش شماره 900 را هم بفرمائید؟