خانه ملت نوشت:

معاون پارلمانی وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری٬ با تکذیب انتشار هر نوع لیستی مربوط به اسامی بورسیه‌های غیرقانونی منتسب به وزارت علوم٬ گفت: وزارت علوم از انتشاردهندگان چنین اسامی شکایت کرده است.
سعدالله نصیری‌قیداری با رد انتشار اسامی بورسیه‌های غیر قانونی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف منتسب به وزارت علوم٬ گفت: فهرست‌هایی که تحت عناوین مختلف در سایت شخصی افراد٬ در فیس بوک یا در سایت‌های خبری به هر نحوی راجع به بورسیه‌ها گذاشته می شود ربطی به وزارت علوم نداشته و این وزارتخانه به جد مخالف چنین اقدامات غیراخلاقی است.

او با بیان اینکه ما هرگونه انتساب انتشار اسامی بورسیه‌ها در فضای مجازی و سایت‌ها را به وزارت علوم تکذیب می‌کنیم٬ گفت: وزارت علوم از ابتدای کار یکی از وظایف اصلی خود را در کنار رعایت قوانین٬ رعایت اخلاق و در پیش گرفتن روش انسانی دانسته و در این راستا هرگونه اقدام٬ رفتار و کار غیراخلاقی را در شان وزارت علوم٬ ‌دانشگاهیان و ملت ایران نمی‌دانیم.

نصیری‌قیداری با بیان اینکه برخی انتشار اسامی بورسیه‌ها در سایت‌ها را افشاگری نامگذاری کرده‌اند٬ گفت: انتشار چنین اسامی با اهدافی صورت می‌گیرد که قابل پذیرش نیست و ما معتقدیم این‌گونه کارها علاوه بر ایجاد انشقاق بین یاران نظام در مجلس، دولت و سازمان‌های دیگر باعث می‌شود که هدفی که ما دنبال می‌کنیم و آن احقاق حقوق حقه مردم است آسیب ببیند.

نماینده مردم زنجان در مجلس هشتم٬ ادامه داد: انتشار فهرست‌های در برخی سایت‌ها از افراد بورسیه بی اخلاقی است.

او با بیان اینکه برای وزارت علوم حفظ آبروی انسان‌ها از همه چیز مهم‌تر است٬ گفت: تا تخلفی در خصوص بورسیه‌ها محرز نشود ما هیچ اقدامی را علیه افراد جایز نمی‌دانیم.

معاون پارلمانی وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری٬ با یادآوری شکایت دفتر حقوقی وزارت علوم از یکی از سایت‌ها که اقدام به انتشار اسامی بورسیه‌ها کرده بود٬ گفت: ما در مورد یکی از این مواردی که روز گذشته صورت گرفته بود بلافاصله به محض متوجه شدن اقدام به شکایت کردیم و همچنین از طرف حراست این وزارت‌خانه موضوع به صورت جدی پیگیری می شود.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =