تفاهم نامه ظریف و ستاری برای تقویت دیپلماسی علمی

برنامه اقدام مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه در راستای تقویت دیپلماسی علم و فناوری امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در همایش رؤسای نمایندگی‏های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور که به میزبانی وزارت امور خارجه برگزار شد، برنامه اقدام مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه با هدف تقویت دیپلماسی علم و فناوری به امضا رسید.

در نشست اقتصاد مقاومتی که با حضور جمعی از معاونین رئیس جمهور و وزرای اقتصادی کابینه برگزار شد، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تبیین نقش و جایگاه معاونت علمی و فناوری در راستای ایجاد و تقویت اقتصاد دانش بنیان گفت: اقتصاد مقاومتی راهی جز حرکت به سوی تولید ثروت از طریق دانش ندارد.

وی با اشاره به اینکه کشور دارای منابع بسیاری است که موفق نشده ایم از آن به خوبی استفاده کنیم ابراز داشت: هم اینک دچار نفرین منابع شده ایم چرا که منابع بسیاری در کشور وجود دارد که از آن به خوبی استفاده نمی شود و از این رو، برای برون رفت از این مشکل باید با توجه بیشتر به تولید و ایجاد ارزش افزوده از طریق فعالیت های دانش بنیان نسبت به برون رفت از شرایط فعلی اقدام کنیم.

ستاری با بیان اینکه دانشگاه و صنعت برای برقراری ارتباط با یکدیگر نیازمند حلقه های واسط هستند، پارک های علم و فناوری را اتصال دهنده این ارتباط عنوان کرد و افزود: پارک‏های علم و فناوری و مراکز و ستاد‏های توسعه فناوری به عنوان واسطه های ارتباطی میان دانشگاه و صنعت باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه به تشریح محورهای برنامه اقدام مشترک معاونت علمی وفناوری و وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی علم و فناوری پرداخت و گفت: حوزه علم و فناوری و حوزه دیپلماسی دارای مزیت‏های فراوانی هستند که می توان از طریق دیپلماسی علم و فناوری به آن مزایا دست یافت.

دکتر ستاری ابراز امیدواری کرد با امضای این برنامه اقدام مشترک، هم‏افزایی و هماهنگی میان دستگاه دیپلماسی و حوزه علم وفناوری افزایش یابد.

 

اقدام مشترک میان معاونت علمی و فناوری و وزارت امور خارجه

بر اساس این گزارش، این برنامه جامع‏ترین سند در حوزه دیپلماسی علم و فناوری در ایران است که توان و ظرفیت دستگاه دیپلماسی و حوزه علم وفناوری را در عرصه تعاملات بین‏المللی ارتقا می‏دهد. یکی از محورهای برنامه تسهیل انتقال فناوری‏های نوین به داخل و صدور محصولات دانش بنیان به خارج از کشور با همکاری وزارت امور خارجه و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری است.

در این نشست 30 تن از سفرای ایران در خارج کشور، در ملاقات‏های دو جانبه به طرح مطالب و مسائل حوزه ماموریت خود در حضور معاون علمی وفناوری رئیس جمهور پرداختند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =