27 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای 28 طرح دانش بنیان

رییس صندوق نوآوری شکوفایی گفت: تاکنون 28 طرح دانش بنیان در صندوق بررسی و مصوب شده است که به این تعداد طرح 270 میلیارد ریال تسهیلات ارایه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهزاد سلطانی در نشست معاونت علمی ریاست جمهوری با روسای پارک های علم و فناوری کشور افزود: از سوی صندوق به طرح های مصوب شده فوق از یک میلیارد ریال تا 40 میلیارد ریال تسهیلات ارایه شده است.

وی با بیان اینکه باید طرح ها دارای ارزش افزوده اقتصادی و نیز در حوزه فناوری برتر برای دریافت تسهیلات قرار داشته باشد، اظهار کرد: اکنون روزی 12 طرح به صندوق ارایه می شود اما طرح ها از نظر اقتصادی ضعیف هستند و متاسفانه در کشور طرح قوی دانش بنیان بسیار کم وجود دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما در صندوق طرح های دانش بنیان اقتصادی را حمایت می کنیم و در قانون دیده شده است که اگر اقتصادی دانش بنیان نباشد نمی تواند از خدمات صندوق بهره مند شود.

وی گفت: ویژگی ما نسبت به دستگاه های دولتی، اجرایی و بانک ها در ارایه تسهیلات در این است که نرخ و مدت زمان ارایه تسهیلات کمتر، تضامین ارایه شده به صندوق از بانک ها ساده تر و ریسک‌پذیری ما بیشتر است.

سلطانی با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در حال مذاکره با 12 بانک کشور برای ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان است که این مذاکرات با چند بانک نهایی شده است افزود: همچنین: آیین‌نامه مشارکت صندوق با شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق‌های خطرپذیر نیز تا یک ماه آینده تصویب می‌شوند که بر این اساس ضمانت‌ها ساده‌تر شده و در ارائه تسهیلات نیز راحت‌تر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاظر بیش از 500 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد ادامه داد: تا پایان سال روند رشد شرکت ها را خواهیم داشت و این شرکت ها تا پایان سال جاری به بیش از600 شرکت خواهد رسید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    4 0
    خیلی ببخشید اما این 27 میلیارد برای 28 طرح می شود گفت هر طرحی حدودا 1 میلیارد اونوقت کدوم طرح دانش بنیانی هست که شما با یک میلیارد سر و ته قضیه را هم آورده اید الان دیگر یک میلیارد پول نیست که به جای اینکه برای 28 طرح 27 میلیارد بدهید می توانستید برای 2 طرح 27 میلیارد بدهید تا لااقل بشود یک کار درست و حسابی کرد که واقعا به درد مملکت بخورد . این کار شما فقط برای امار دادن خوب است و نه اقتصاد کشور . مثلا می توانستید با 28 میلیارد هزینه کسب دانش فنی یک قطعه از خودرو مثلا ایربگ را تامین کنید تا صنعت خودرو را از وابستگی به این قطعه خلاص کنید