فارس نوشت:

پس از گذشت نزدیک به دو سال از حادثه دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد اما هنوز مشکلات آنها مرتقع نشده و برای احقاق حقوق خود در مقابل ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند.

15 آذر 1391 بود که کلاس درس دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد از توابع شهرستان پیرانشهر دچار آتش‌سوزی شد و از 37 دانش‌آموز داخل کلاس، 29 نفر دچار سوختگی شدند.

روند درمان و پرداخت دیه این دانش‌آموزان توسط دولت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شد.

اما با گذشت حدود 18 ماه و نزدیک به 2 سال از گذشت این حادثه دلخراش اما هنوز مشکلات این دسته از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها همچنان ادامه دارد و متولی پاسخگویی به مشکلات آنها مشخص نیست.

هم‌اکنون خانواده و دانش‌آموزان آسیب دیده در جریان آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد مقابل ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان هستند.

راک، پدر یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده در مدرسه شین‌آباد گفت: هیچ جوابی از مستمری، دیه و بیکاری فرزندانمان نمی‌دهند و می‌خواهند نصف دیه را پرداخت کنند.

او با بیان اینکه هنوز کسی سراغی از حال و اوضاع ما نگرفته است، گفت: تمام خانواده دانش‌آموزانی که در مدرسه شین‌آباد حادثه دیده‌اند جلوی ریاست جمهوری تجمع کرده‌ایم.

راک، با بیان اینکه بیمه ایران می‌خواهد نصف دیه فرزندم را پرداخت کند، گفت: دیه فرزندم 455 میلیون تومان است که بیمه ایران می‌خواهد نصف آن یعنی 165 میلیون تومان را پرداخت کند.

او گفت: ما این موضوع را قبول نداریم؛ ضمن اینکه بیمه ایران می‌خواهد از ما تعهد محضری بگیرد تا شکایتی نکنیم که ما این موضوعات را قبول نداریم.

او گفت: در تهران و در آذربایجان غربی نتیجه نگرفتیم و از طرفی هم آموزش و پرورش فقط قول می‌دهد.

خانواده و خود دانش‌آموزان حادثه دیده دچار مشکلات روحی و روانی و همچنین اقتصادی فراوانی شده‌اند و اکنون نیازمند حمایت هستند که متأسفانه در پرداخت دیه این دانش‌آموزان هم مشکلاتی وجود دارد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    12 0
    پول نیست .هر وقت اقا بابک زنجانی پول بیت المالو داد و یا اون ده نفری که میلیارها تومن از پول ملتو وام گرفتن دادن اون وقت چند صد میلیون شما رو میدن .عجله نکنین .تا این موارد محقق بشه چند ده سالی طول می کشه.سختی زندگ
  • سهیل A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    15 0
    اگه دیه این دانش آموزا نصف دیه کامل یه آدمه یکی نیس بگه اون وقت بیمارستان و دکتر و... نصف ویزیت و هزینه ها رو از این خانواده های بیچاره میگیرن.... تبعیض علیه حقوق زن تا کی؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    9 0
    بنده هاي خدا : مسئول محترم لطفا رسيدگي كنيد...
  • دانیال IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    3 0
    165ضرب2 می شود 330 : قابل توجه
  • سعيد A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    3 0
    نصف ٤٥٥ ميليون ميشه چقد؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    4 1
    محمود آقا شما و وزیرتون یکی از مسببان اصلی این آتش سوزی هستید. کجایید که جواب مردم رو بدید ؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    10 1
    خوب برند در خونه احمدی نژاد از اون بگیرند