ایسنا نوشت:

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یکی از منازل مسکونی بازار تهران که به انبار تبدیل شده بود خبر داد.

سید جلال ملکی در این باره گفت: در ساعت 2:28 بامداد امروز جمعه 17 مرداد حادثه حریق در بازار تهران به مرکز فوریت‌های 125 اطلاع داده شد و پس از آن آتش‌نشانان دو ایستگاه یک و چهار به همراه گروه نجات یک و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی با بیان اینکه محل حادثه خانه‌ای قدیمی در بازار پامنار سه راه دانگی‌ها بود، گفت: این خانه قدیمی که حدود 200 متر مربع مساحت داشت تبدیل به انبار شده و با توجه به اینکه کسی در آن ساکن نبود حریق هنگام پیشروی و گسترش به آتش‌نشانان اعلام شده بود.

وی با بیان اینکه زیرزمین این ساختمان قدیمی کاملا شعله ور شده و آتش در حال سرایت به دیگر اماکن بود، گفت: تعدادی از آتش نشانان برای اطفای حریق وارد زیرزمین که کانون آتش سوزی بود شدند که ناگهان در این حین سقف تیرچوبی زیرزمین تخریب شده و بر روی تعدادی از آتش نشانان ریخت.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هنگام تخریب سقف لوازمی که در طبقه همکف نیز قرار داشت بر سر آتش‌نشانان ریخت که از آن جمله می‌توان به یک موتور سیکلت، یک تزریق پلاستیک و یک گاوصندوق اشاره کرد.

ملکی با بیان اینکه این حادثه منجر به مصدومیت دو آتش نشان شد، گفت: علی رغم اینکه آتش‌نشانان با تجهیزات کامل و البته ایمنی وارد زیرزمین شده بودند شدت حادثه به حدی بود که دو نفر از آنان به دلیل سوختگی دست و صورت و یک نفرشان نیز به دلیل برخورد جسم سنگین دچار آسیب دیدگی شدند که عوامل اورژانس آنان را به بیمارستان انتقال دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به عملیات آتش‌نشانان برای اطفای حریق گفت: آتش‌نشانان پس از مدتی شعله‌های آتش را تحت کنترل درآورده و پس از آن حریق را به طور کامل اطفا کردند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است، گفت: عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن سازی محل در ساعت 3:50 به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

ملکی با اشاره به وقوع این حادثه گفت: متاسفانه این ساختمان فاقد ایمنی و تجهیزات ایمنی بود و به همین دلیل اطفای حریق در آن با مشکلاتی رو به رو شده بود.

47282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    8 0
    این بازاریا خدادتومن در میارن چرا واسه ایمنی بازار و انبارشون یه کمی خرج نمیکنن؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    6 0
    تا کی باید به خاطر عدم رعایت نکات ایمنی شاهد آتش سوزی در بازار و ساختمانهای بزرگ باشیم. چرا شهرداری و دولت کاری نمی کنند؟