بزرگداشت بیستمین سالروز درگذشت فیلسوف شفاهی ایران

بیست و پنجم مرداد برابر با بیستمین سالروز درگذشت دکتر سید احمد فردید، فیلسوف ایرانی است که به همین مناسبت مراسم یادبودی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم یادبود دکتر فردید امروز با حضور و سخنرانی دکتر محمد رجبی، رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل بنیاد فردید، دکتر رضا سلیمان حشمت، از اعضای هیات علمی بنیاد فردید و مدرس دانشگاه علامه طباطبایی، حسن رحمانی، مدرس بنیاد فردید و بهروز فرنو، سخنگوی بنیاد فردید برگزار می‌شود.

این مراسم با همکاری مشترک «بنیاد حکمی و فلسفی فردید» و مرکز مطالعات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، از ساعت 17 تا 19 در سالن اجتماعات بنیاد واقع در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر (صبا) شمالی بن‌بست مهربان برگزار می شود.

سید احمد فردید، یکی از اثرگذارترین متفکران معاصر ایران است که به فلسفه مارتین هایدگر، فیلسوف آلمانی می پرداخت. فردید در دوران حیات طولانی خود هیچ اثری منتشر نکرد و از همین رو به «فیلسوف شفاهی» مشهور شد. وی در 25 مرداد سال 1373 درگذشت.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مش قاسم IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    1 0
    ای کاش استاد داریوش آشوری هم می توانست در سالگرد متفکر هایدگر شناس. شفاهی .کم نظیر تاریخ بشریت. شرکت میکرد....همش به دنبال بت سازی هستیم