ایسنا نوشت:

نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار روستایی کشور با بیش از دو درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به ۲۵.۸ درصد رسید.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، شاخص کل کالاها و خدمات مصرفی خانوار روستایی کشور در تیر امسال رقم ۱۹۹.۹ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه گذشته‌اش ۲.۲ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل یعنی تورم نقطه به نقطه ۱۳.۳ درصد است که نسبت به ماه گذشته‌اش که رقم ۱۳.۷ درصد را نشان می‌دهد، چهار دهم درصد کاهش یافته است.

همچنین درصد تغییرات شاخص کل یعنی نرخ تورم روستایی در ۱۲ ماه منتهی به تیر ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۵.۸ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماه منتهی به خرداد امسال ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

بر همین اساس شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در ماه قبل به رقم ۲۱۷.۳ رسید که نسبت به خرداد ۲.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نیز در ماه مورد بررسی به رقم ۲۱۳.۶ درصد رسید که نسبت به ماه گذشته‌اش ۲.۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۶.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در ۱۲ ماهه منتهی به تیر ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۷.۱ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه سال جاری ۳.۸ درصد کاهش یافته است.

براساس این گزارش شاخص عمده گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات در تیر امسال در خانوار روستایی کشور به رقم ۱۸۸.۲ رسید که ۱.۹ درصد نسبت به ماه گذشته‌اش افزایش یافته است.

همچنین میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات در روستاها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۹.۲ درصد بوده است.

به این ترتیب نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیر ماه سال ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال گذشته این گروه ۲۴.۷ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه که ۲۶.۱ درصد بوده است ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پویا IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    2 0
    واقعا مردم به چه امیدی در سال 84 به آقای احمدی نژاد رای دادند ؟ لطفا چاپ کنین