سازمان بهداشت جهانی: ارسال داروی آزمایش نشده ابولا  توسط آمریکا غیراخلاقی نیست

رییس جمهور لیبرای ازآمریکا تقاضای ارسال داروهای آزمایش نشده ابولا کرد اما سازمان بهداشت جهانی این اقدام را غیر اخلاقی ندانست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد تجویز داروهای آزمایش نشده ابولا برای مبتلایان غیر اخلاقی نیست.

به گفته این سازمان، با درنظر گرفتن شیوع و مرگبار بودن بیماری که تاکنون جان بیش از هزار نفر را در غرب آفریقا گرفته، استفاده از این داروها قابل قبول است.

سازمان بهداشت جهانی هفته پیش اعلام کرده بود که ابولا به یک فوریت بهداشتی جهانی تبدیل شده است.

این سازمان پس از نشست دیروز کارشناسانش در سوئیس، نظر خود را در این باره امروز (سه‌شنبه ۲۱ مرداد، دوازدهم اوت) در بیانیه‌ای اعلام کرد:

"با در نظر گرفتن شرایط خاص شیوع این بیماری، به شرط آنکه که ضوابط مشخصی رعایت شده باشند، هیات کارشناسان به اتفاق آرا به این نتیجه رسید که استفاده از دارویی که تاثیر و عوارض جانبی آن روشن نیست به عنوان داروی بالقوه برای درمان یا پیشگیری، منع اخلاقی ندارد."

با این حال سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده تجویز این داروها باید با رضایت بیماران باشد و نتایج درمان باید بررسی شود و در اختیار همگان قرار گیرد.

منبع : بی بی سی

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام ES ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    9 0
    وقتي هيچ دارويي نيست و طرف داره ميميره من هم بودم اين دارو رو استفاده ميكردم
  • حسینی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    ظاهرا این واکسن جوابگو بوده و بر روی ۲۰ نفر داوطلب نتیجه خوبی داشته. امکانش هست خبری در این مورد داشته باشید که آیا این نفرات دچار مشکلی شده‌اند یا خیر؟ با تشکر