وزیر راه و شهرسازی که در همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود حاضر شده بود از شفاف سازی دولت برای پیمانکاران خبر داد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: « دولت رسما اسناد بدهی خود را در اختیار پیمانکاران قرار می دهد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی که در همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود صحبت می کرد ضمن اعلام این مطلب که دولت رسما اسناد بدهی خود را در اختیار پیمانکاران قرار می دهد گفت: « در حال حاضر رقم دقیقی از بابت بدهی های دولت به جامعه و بخش خصوصی وجود ندارد. » 

آخوندی ادامه داد: « در لایحه خروج از رکود مبلغ 20 هزار میلیارد تومان بابت مطالبات پیمانکاران در نظر گرفته شده است. » 

او افزود: « دولت باید از بدهکار بد قول به بدهکار ممتاز تبدیل شود. »

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: « یک میلیون خانوار در وضعیت بد مسکنی و فقط در یک اتاق زندگی می کنند. در حوزه مسکن دنبال راه اندازی صندوق های پس انداز مسکن بدون استفاده از تسهیلات بانکی و افزایش پایه پولی است. » 

بخش هایی از اظهارات عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به شرح زیر است: 

* اگر در حوزه پیمانکاری 20 هزار میلیارد تومان اوراق بهادار به صورت صکوک اجاره  منتشر شود و دولت بتواند بدهی خود را یکجا پرداخت کند پیمانکاران می‌توانند این صکوک را به صورت یکحا معامله و در جهت اخذ ضمانتنامه برای فعالیت‌های تجاری استفاده کنند.

* این موضوع سبب می‌شود توان مهندسی پیمانکاری کشور بازسازی شود و در جهت نوسازی بکارگیری شود. در بخش‌های دیگر از لایحه پیشنهاداتی ارائه شده که بدهی‌های دولت و پیمانکاران تهاتر شود.

* تقویت بخش تقاضا بدون توسل به منابع بانک مرکزی پیش بینی شده صندوق‌های پس‌انداز با کمک بانک مرکزی ایجاد خواهد شد و حدود 30 درصد تقاضا را در این بخش پاسخ خواهد داد که منجر به تقویت منابع بانکی می‌شود. همچنین پیش‌بینی شده 10 هزار میلیارد تومان از مطالبات حساب ذخیره ارزی، بانک‌های عامل بتوانند اوراق منتشر کنند و منابع آن را در جهت افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک‌ها استفاده کنند که حدود 125 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =