دومین آلبوم گروه موسیقی پالت در راه است؛ آلبومی که به گفته امید نعمتی خواننده گروه کارهای آن با وسواس خاصی دنبال می‌شود.

محمدرضا رستمی: اعضای گروه موسیقی پالت این روزها سرگرم کار روی آلبوم دوم خود هستند، آلبومی که تلاش می‌کنند قطعات و اجرای آن پخته تر از کار نخست‌شان باشد.

«آقای بنفش» نخستین آلبوم این گروه جوان بود که انتشارش با استقبال خوبی در بازار موسیقی ایران مواجه شد. دومین آلبوم گروه هم قرار بود تابستان سال 93 روانه بازار شود. اما سفرهای گروه به خارج از کشور باعث شد تا آن‌ها از برنامه انتشار آلبوم عقب بیفتند. سفرهایی که به گفته امید نعمتی خواننده گروه کاری بوده است.

پالت 5 عضو دارد و از سال 1387 تشکیل شده، اما فعالیت جدی‌اش را از دو سال پیش در فضای موسیقی ایران آغاز کرده است. دلیل این وقفه هم همکاری اعضای این گروه با سایر گروه‌های موسیقی بوده است. آن ها پیش از این که نخستین آلبوم رسمی خود را منتشر کنند، به دلیل انتشار برخی از قطعات‌شان در فضای مجازی، به گروهی پر طرفدار تبدیل شده بودند، همین مساله و جنس موسیقی این گروه باعث شد تا هومن سیدی و حبیب رضایی برای اجرای زنده موسیقی تئاتر«روایت‌ ناتمام یک فصل معلق»  به سراغ این گروه بروند و از آن ها برای همکاری در این اجرا استفاده کند. باران کوثری، هومن سیدی، آزاده صمدی، هوتن شکیبا، نوید محمدزاده، امیرجدیدی و نفیسه میر شمس بازیگران این تئاتر بودند و هومن سیدی کارگردان آن بود. حبیب رضایی هم در این اجرا مشاور کارگردان بود.

نخستین آلبوم این گروه اما موفقیت و شهرت فراگیری را برای «پالت» به همراه آورد. پس از این آلبوم برنامه اجراهای زنده این گروه در تهران آغاز شد و بعد برنامه سفرهای موسیقایی آن ها به خارج از کشور. این استقبال اما کار آن ها را سخت کرد. «استقبال از آلبوم آقای بنفش کار ما را خیلی سخت کرده، شاید یکی دیگر از دلایلی که باعث شده تا انتشار آلبوم ما به تاخیر بیفتد، وسواس بیشتری است که اعضای گروه نسبت به این کار دارند و تلاش می کنند فضاهای جدید و متفاوت تری را تجربه کنند.» امید نعمتی این جملات را می گوید و معتقد است که آلبوم دوم گروه به لحاظ آهنگسازی خیلی پخته‌تر از آلبوم اول است؛« در واقع گروه ما مرحله شروع و کودکی‌اش را پشت سرگذاشته و در این کار به یک بلوغ رسیده است.»

گروه پالت
نمایی از اجرای گروه پالت در فیلم «ماهی و گربه»

ترکیب سازی این گروه هم متفاوت و در نوع خود جالب است. برخی همین مساله را یکی از ویژگی‌های گروه می دانند. گروهی که به گفته نعمتی دوست ندارد در یک نقطه ثابت شود و می خواهد در کارش همیشه پیشرفت داشته باشد. آن‌ها در برپایی کنسرت هم همین رویکرد را  دارند و می خواهند ایده‌های تازه‌ای را که در ذهن دارند، در کنسرت‌های خود لحاظ کنند. طراحی صحنه متفاوت، استفاده از پرفورمنس و ویدئو از جمله این ایده‌هاست.

نام آلبوم دوم گروه پالت هنوز مشخص نشده، به گفته خواننده گروه چند کاندیدا برای نام این آلبوم دارند، اما هنوز به قطعیت نرسیده‌اند. اتفاقی که ممکن است در اینده نزدیک رخ دهد و در مورد آن اطلاع رسانی هم بشود. با این حال حضور یک نوازنده جدید در اجرای قطعات این آلبوم قطعی است. امین طاهری به عنوان درامر قرار است در این آلبوم کنار روزبه اسفندارمز(کلارینت)، مهیار طهماسبی( ویلن سل)، داریوش آذر(کنترباس)،کاوه صالحی (گیتار) و امید نعمتی (خواننده) بنوازد.

پالت تجربه سینمایی هم دارد و در یکی از فیلم های تجربی و متفاوت سینمای ایران حضور داشته و به اجرای موسیقی پرداخته است. فیلم «ماهی و گربه»  نخستین فیلمی است که در یک پلان فیلمبرداری شده و مدت زمان آن 130 دقیقه است. روایت این فیلم با اجرای گروه پالت در جنگل به پایان می‎رسد.

نعمتی می‌گوید که گروه در آلبوم دوم روی صدا برداری، میکس و بخش فنی هم انرژی زیادی گذاشته و می‌گذارد. حالا باید منتظر ماند و دید که دومین آلبوم گروه پالت چه مسیری را پیش روی این گروه جوان و مخاطبان‌ آن‌ها قرار می‌دهد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    16 32
    پالت سطحی ترین تقلید از موسیقی جز
  • فرح A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    3 0
    پس اگه میشه اسم البوم را بنویسید
  • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    6 10
    چارتار خیلی بهتره
  • فريدا A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    11 2
    پالت يكي از پخته ترين گروه هايي هست كه در زمينه موسيقي تلفيي مي شناسم. بي صبرانه منتظر آلبوم جديدشون هستم