مهر نوشت:

محمدرضا هدایتی بازیگر تلویزیون که در عین حال در عرصه موسیقی نیز فعالیت می‌کند و روز 15 مردادماه اولین کنسرت موسیقی خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار کرد، گفت: صدای من صدایی مهربان است که در خود دلتنگی دارد و مناسب برای اعتراضی خواندن نیست.

هدایتی با بیان اینکه نمی‌دانم در موسیقی پاپ چه نوآوری‌ای باید اتفاق بیفتد، گفت: اگر منظور محتوای ترانه هاست که باید بگویم فرمت و نوع کار ما عاشقانه است و اصراری هم ندارم که بخواهم به زور مسائل سیاسی و اجتماعی را در ترانه هایم مطرح کنم. اصولا هم ترجیح نمی دهم که خودم را درگیر این کارها کنم، چون اینها خط قرمزهایی هستند که اولا ممیزی تعیین کننده است دوما برخی از موارد هم هست که خود خواننده ترجیح می دهد وارد آنها نشود. از سویی دیگر این ماجرا بستگی به نوع صدا هم دارد که هر صدایی نمی تواند ترانه های اجتماعی را بخواند. صدای من یک صدای عاشقانه است که اصلا به درد آهنگ اعتراضی خواندن نمی خورد. صدای من یک صدای مهربان و عاشقانه است، صدای هوار کشیدن و اعتراض به وضع موجود نیست. این صدا یک صدای مهربان است که یک دلتنگی دارد که بیشتر جواب می دهد. بنابراین باید خودم بدانم که چه مدل کاری به صدای من می آید.
این بازیگر گفت: البته این دلیل نمی شود که من بگویم مخالف چنین رویکردی در موسیقی هستم اتفاقا برعکس من کارهای اعتراضی را بسیار دوست دارم ولی باید بدانیم که آیا این فضای موسیقایی به صدای من می نشیند یا نه؟ من درمقابل هیچ گونه موسیقی جبهه گیری نکردم، فقط به خودم زمان دادم که کارها به حرکت خود در فضایی که ترسیم کرده ام حرکت کنند. شاید در آینده من شیوه دیگری غیر از این شیوه را تجربه کردم. کما اینکه چندی پیش قطعه «کاشکی زمستون نبود» در اینترنت پخش شد که اثری غمگین و متفاوت از کارهای دیگرم بود و فرم آن فرق زیادی با کارهایی دارد که در آلبوم داشته ام .

هدایتی با بیان اینکه توقع مردم از خوانندگان مورد علاقه خود از نکات مهمی است که هر هنرمندی باید به آن توجه کند، توضیح داد: من ادعای آنچنانی در موسیقی ندارم. من همیشه یک شنونده خوب موسیقی بودم که همواره کارهای خاص گوش می کردم و هنوز هم این کار را انجام می دهم. اتفاقا خودم خیلی هم موسیقی پاپ گوش نمی کنم مگر اینکه آن موسیقی حرفی برای گفتن داشته باشد. در حال حاضر که به عنوان خواننده حضور دارم، کلی معترض وجود دارد که به من کنایه می زنند که شما بهتر است به بازیگری ادامه دهی، همین مانده که شما بخوانی و کنسرت هم برگزار کنی. به هرترتیب این اعتراض ها وجود دارد و دلیل این اعتراض ها می دانم چیست، من یک بازیگر هستم و اگر بازیگر نبودم قطعا با چنین انتقادهایی رو به رو نبودم.

صداپیشه شخصیت «پسر عمه زا» در مجموعه «کلاه قرمزی» گفت: اغلب دوستان من را در کارهای طنز دیدند. بپذیرید اگر من بروم رو صحنه و کار بسیار سنگینی را اجرا کنم حتم دارم باعث خنده می شود. من یک فرم کاری را انتخاب کردم که با توجه به بازیگری ام بیننده خیلی من را دور نبیند، یعنی من برای او باید قابل باور باشم. در غیر اینصورت حتی اگر متفاوت ترین کارها را ارائه دهم، شرایط خوبی ایجاد نخواهد شد. من باید خودم را در موسیقی ثابت کنم بعد کارهای متفاوت انجام بدهم. در واقع رسالت اصلی هر هنری سرگرمی سازی است. شما باید بتوانی مخاطب را جذب کنی بعد حرف‌های بزرگ را مطرح کنید. به طور حتم اگر از همان ابتدا این کار را انجام دهم تماشاگر من را پس می زند چون من هنوز موفق به ثابت کردن خودم به مخاطب نشدم.

او ادامه سخنان خود یادآور شد: در این سالها دوستان بازیگری بودند که می خواستند خواننده شوند اما چون کارهای سنگینی را انتخاب می کردند کارشان نگرفت. به نظر شما چرا کار این دوستان علیرغم کیفیت خوبی که کارهایشان داشت، نتوانست محبوبیتی کسب کند؟ باید در پاسخ گفت اینها کارهای مردمی نداشتند که آثارشان به شیوه دهان به دهان برای جامعه تبلیغ شود. اما ببینید چرا کارهای من گرفته‌اند؟ چون آن‌ها در بین مردم حضور داشته و مثل مردم و خودم ساده بوده‌اند. من هم اگر از همان اول می آمدم کارهای سنگین با یک پکیج گران قیمت تحویل مخاطب می دادم، مطمئنم از مردم دور می شدم ولی من الان به مردم نزدیک هستم.
او درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا صداپیشگی شخصیت «پسر عمه زا» در مجموعه «کلاه قرمزی» تاثیری در افزایش طرفداران و جمعیت کنسرت‌هایش داشته یا خیر؟ گفت: لزوما نمی توان به این موضوع به عنوان یک عنصر اصلی نگاه کرد. افرادی که کنسرت می روند بیشتر آهنگ های من را شنیده‌اند که به کنسرت محمدرضا هدایتی می آیند چون آنها قشر خاصی هستند و هر وقت کنسرت برگزار می شود، آنها حضور فعالی دارند و به نوعی به این قضیه عادت کرده‌اند. اینها کسانی هستند که کارها را شنیده‌اند و می آیند و طبیعی است که درصدی هم به خاطر کاراکتر «پسرعمه زا» در کنسرت من حضور دارند. اینها چیزی نیست که من بخواهم رد کنم.

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    27 3
    زابلي يه دونه اي
    • کاکائو IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      2 2
      عشق است زابل
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    7 4
    کسی هم از شما انتظار ندارد که به وضع موجود اعتراض کنید.
  • احسان A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    9 1
    فقط پسر عمه زاااااااااااااااااااااا