ایرنا نوشت:

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: استان چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش «زایمان طبیعی رایگان» به نیمی از اهداف رسیده است.

سید حسن هاشمی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بسته «زایمان طبیعی رایگان» یکی از گام‌های طرح جامع نظام سلامت است که هدف این بسته کاهش ۱۰ درصدی سزارین در کشور است.

وی گفت: آمار نشان می‌دهد که این بسته به خوبی در حال اجراست و ما شاهد کاهش میزان سزارین و به دنبال آن افزایش زایمان طبیعی در کشور هستیم.

هاشمی اظهار داشت: برنامه‌های مختلف برای ترویج زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین در بیمارستان‌های دولتی برای ارتقاء شاخص سلامت مادر و نوزاد تدوین شده است.

وزیر بهداشت افزود: از این برنامه‌ها می‌توان به بهینه‌سازی فضای فیزیکی اتاق‌های زایمان برای حفظ حریم خصوصی مادران باردار و افزایش رضایت آنان و ارائه بسته‌های تشویقی به ارائه‌دهندگان خدمات در مراکز دولتی اشاره کرد.

طرح تحول نظام سلامت از نیمه دوم اردیبهشت امسال در کشور به اجرا گذاشته شده که بر اساس آن بیماران بستری در بخش دولتی تنها ۱۰ درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند.

ارائه خدمات رایگان برای زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی نیز از دیگر مزیت‌های این طرح است که همزمان با اجرای این طرح زایمان سزارین کاهش یافته است.

ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم، کیفیت خدمات ویزیت و هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی نیز در این طرح اجرا می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان آموزش پزشکی همراه با رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال وبختیاری سفر کرده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AE ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    13 1
    با وجود احترامی که برای آقای وزیر قائل هستم ولی خواهش می کنم راجع به افزایش یا کاهش مرگ مادران در حین یا پس از زایمان در این دوره هم اطلاعاتی به ما بدهند تا بتوان موفقیت طرح را دقیق تر ارزیابی کرد.
  • محمد باقرزاده اصل ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    4 0
    با سلام ايا براي كساني كه بچه ندارن و واسه بچه دار شدن هزينه هاي زيادي متحمل ميشوند هم كاري شده ويا فكري كردين جناب وزير لطفا يه فكري واسه اين هزينه هاي كمر شكن بكنين .ممنونم
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    6 0
    پولیش این وضعه مفتیش چی میشه
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    3 3
    بیمارستان دولتی که صد نفر ماما و انترن و رزیدنت اعم از زن و مرد میان و معاینه ات میکنن؛ نه تخصص دارن و نه حوصله که مادر زایمان طبیعی داشته باشه، کلاً ارزش رفتن ندارن. اگه واقعاً میخواین آمار زایمان طبیعی بالا بره همه ی بیمارستانها رو درگیر کنید و با هر وسیله ای از رواج زایمان سزارین جلوگیری کنید.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    4 1
    بعد از مرندي ، اين اولين باري است كه حس مي كنم واقعا"‌يك دكتر شده وزير بهداشت