۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰

هدایت ‌اله بهبودی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، ضمن اشاره به ضرورت های پژوهش در زمینه فعالیت مطبوعاتی درباره دفاع مقدس هشت ساله، از بی توجهی های صورت گرفته به این حوزه، انتقاد کرده است.

این پژوهشگر تاریخ معاصر درباره یکی از این ضرورت ها نوشته است:
«از بطن چنین پژوهشی می‌توانیم مسیر پیمایش فرهنگ جبهه را از ابتدا تاکنون در جامعه پی‌جویی کنیم. اگر کالبدشکافی مطبوعات جنگ به درستی صورت پذیرد، به پرسش‌های مهمی پاسخ داده می‌شود. از جمله اینکه: تسری دست‌آوردهای معنوی جبهه در پیکر جامعه که یکی از آرمان‌های مدیریت فرهنگی کشور بوده و هست، آیا یک خواست طبیعی بوده؟ و یا اینکه: آحاد ایرانی در یادگاه تاریخی خود تا چه اندازه‌ای این دفاع پرشکوه را افتخاری ملی می‌دانند؟ و یا: تمایلات قبیله‌ای و سلیقه‌های سیاسی تا چه میزان در بقا و استمرار و یا نه، در فنا و انزوای فرهنگ دفاع هشت ساله دخیل بوده است؟»
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در توضیح پنجمین ضرورت، این گونه می نویسد:
«مطبوعات جنگ در یک دسته‌بندی در زمره نشریات تخصصی هستند. اینها فارغ از این که توانسته باشند با شایستگی به خصیصه مورد نظر خود بپردازند، در شمار مطبوعات عام نیستند. می‌دانیم که نشریات تخصصی ذاتا کم‌مخاطب، اما عمیق هستند. این پژوهش باید به ما بگوید که مطبوعات جنگ اگر توان قرار گرفتن در چرخه عرضه و تقاضا را ندارند، آیا ژرفای لازم را برای نفوذ در ضمیر خوانندگان خود داشته‌اند؟ همین دسته‌بندی، کیفیت و محتوای هر یک از نشریه‌ها را برملا می‌کند.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =