دنیای اقتصاد نوشت:

محمد حسن ابوترابی‌‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته میهمان صحن علنی شورای شهر تهران بود. او با تشبیه درآمدهای حاصل از تراکم فروشی در بودجه شهرداری به درآمدهای فروش نفت در بودجه دولت گفت: یکی از نکاتی که من بر آن تاکید دارم و از دیرباز راه نجات کشور را در آن می‌دیدم، آن است که ما در مسیر قطع رابطه هزینه اداره کشور- اعم از جاری و عمرانی- از درآمدهای حاصل از نفت قدم برداریم. تا زمانی که این واقعیت نجات‌دهنده کشور تحقق نیابد، قطعا مدیریت کشور اصلاح نمی‌شود.  او خطاب به اعضای شورای شهر گفت: شما امروز وقتی بودجه 15 هزار میلیارد تومانی برای شهرداری تعریف می‌کنید، جایی برای درآمدهای حاصل از نفت نمی‌بینید. این برای ما پیام دارد و آن این است که می‌توان کشور را بدون نفت اداره کرد. 
 15 هزار میلیارد تومان یعنی عددی معادل کل عملکرد واقعی بودجه عمرانی کشور در سال گذشته؛ بنابراین هر قدر می‌توانید، با همفکری و استفاده از تجارب موفق دیگران در راه تعریف افزایش درآمدهای مشروع کشور بکوشید.
ابوترابی‌فرد با انتقاد از درآمدهای حاصل از فروش تراکم گفت: البته فروش تراکم را شاید نتوان جزو درآمدهای سالم و مشروع تعریف کرد و می‌توان به سمت درآمدهای پایدار، کاملا مشروع و گره‌گشا رفت. 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی درآمدها مثل درآمدهای نفتی بادآورده باشد، هزینه‌ها هم بی‌حساب می‌شود. یعنی سطح بهره‌وری به شدت کاهش پیدا می‌کند. ما در مدیریت کلان شاهد عدم بهره‌وری در بالاترین سطح ممکن هستیم.
 17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365493

برچسب‌ها