ایسنا نوشت:

 احمد صافي، نماينده آيت‌الله العظمي سيستاني در خطبه‌هاي نماز جمعه کربلا نسبت به سوء استفاده از شرايط کنوني عراق براي ايجاد تغييرات در جغرافياي انساني و سياسي عراق هشدار داد.

به گزارش سومريه نيوز، وي هم‌چنين خواستار تسريع تلاش‌ها براي انتخاب روساي قواي حکومتي عراق شد.
احمد الصافي، نماينده آيت‌الله العظمي سيدعلي سيستاني صافي در ميان نمازگزاران کربلا گفت: هزاران تن از شهروندان ترکمان، شبک، مسيحيان و ديگر اقليت‌هاي عراق اکنون از خانه و زندگي خود آوره شده‌اند و در شرايط نامساعدي به سر مي‌برند. دولت مرکزي عراق وظيفه اصلي حمايت از اين بخش از ملت عراق را دارد.

نماينده آيت‌الله سيستاني در کربلا افزود: نبايد آوارگي و کوچ اجباري اين بخش از ملت عراق و تسلط تروريست‌ها در محل زندگي‌شان در نينوا مورد سوءاستفاده برخي‌ها براي تغيير جغرافيايي انساني منطقه باشد.
وي گفت: از دولت اقليم کردستان و ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي نيز دعوت مي‌شود تا به اين افراد کمک کنند و پس از بازگشت امينت شرايط را براي بازگشت آنها به ديار خود فراهم کنند.
صافي در بخش ديگري از سخنان خود خواهان سازمان دهي روند بسيج عمومي در عراق شد و گفت: نبايد سلاح به شکل غير قانوني در اختيار افراد قرار گيرد و رهبران سياسي نيز از اظهاراتي که باعث افزايش تنش مي‌شود خودداري کنند.

 4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 888 IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    6 2
    درودخدا برآیت الله سیستانی
  • همشهری A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    4 2
    آیت الله سیستانی با همیشه هوشیاری و آگاهی به مسائل مردم را رهبری می کنند