۰ نفر
۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
خنده‌های نخودی با 80 داستانک طنز

چاپ دوم مجموعه شعر «من شور» همراه با جلد اول از مجموعه طنز «خنده‌های نخودی» ویژه گروه سنی نوجوان از سوی انتشارات سوره مهر در راه بازار نشر است.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه کتاب‌های طنز «خنده‌های نخودی» نوشته احمد عربلو است که به گفته نویسنده به علت نبود کتاب طنز مناسب برای نوجوانان نوشته شده است. احمد عربلو  از انتشار اولین جلد مجموعه خنده های نخودی خبر داد و گفت: متاسفانه از دهه هفتاد به بعد کمتر به ادبیات نوجوانان اهمیت داده شده است. بعد از دهه شصت که یک دهه طلایی برای ادبیات نوجوان بود کار طنز خواندنی و مناسب برای این گروه سنی کمتر نوشته شده است، از این رو تصمیم گرفتم تا با چاپ این مجموعه بخشی از کاستی های ادبی در حوزه نوجوان را در حد توانم جبران کنم.

وی ادامه داد: در جلد اول این مجموعه حدود هشتاد داستان طنز کوتاه گنجانده شده است که در آن طنز های مختلف اجتماعی، تاریخی و افسانه های طنز نیز وجود دارد. امیدوارم بتوانیم حوزه طنز نوجوان را با تولید این گونه آثار در حد توان خود تقویت کنم.

عربلو در گفت و گو با سایت سوره مهر با تاکید بر اهمیت انتشار کتاب های طنز برای نوجوانان اظهار داشت: در رابطه با مدارس متوجه شدم که نوجوانان زیادی به طنز مکتوب علاقه دارند ولی این بستر برای نوجوانان فراهم نشده و کتاب های طنز نوجوان از لحاظ کمی و کیفی در وضع مناسبی قرار ندارد. در عرصه طنز کودک خلا زیادی وجود دارد که باید نویسندگان حوزه نوجوان این خلا را با آثار فاخر از بین ببرند.

جلد اول مجموعه خنده های نخودی به زودی منتشر خواهد شد و تا دو ماه دیگر جلد دوم این مجموعه نیز برای آغاز مراحل نشر به ناشر تحویل می شود.

بنابراین گزارش، این ناشر همچنین مجموعه شعر محمود حبیبی کسبی با عنوان «من شور» را نیز که شعر های سروده شده او از سال 84 تا 88 است برای دومین بار روانه بازار کتاب کرد.

در این اثر 40 شعر در قالب های سنتی مانند غزل و مثنوی و با مضامین آیینی، عرفانی و عاشقانه گنجانده شده است. کتاب شامل بخش شعرهای معرفتی، توحیدی و عرفانی در فصلی با عنوان «سرخ» بخش تغزلی و عاشقانه در فصلی با عنوان «آبی» و بخش شعرهای آیینی با عنوان «سبز» می‌شود.


شاعر سروده های این دفتر خود را با جملاتی از عارف بزرگ ابوالحسن خرقانی آغاز کرده که به این شرح است: « مگر برآب، اگر بر دریا گذری، با خون خویش بر آب کتابت کن، تا آن که از پی تو درآید داند که عاشقان و مستان و سوختگان گذشته اند.»

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =